The Intouchables

0kommentarer

Under min första dag på hemmakväll, ringde telefonen flera gånger och frågade efter en film kallad "oväntad vänskap"(The intouchables). En film som jag mycket väl hade hört om - då det är precis den sortens film jag gillar - men någonting med denna filmen fick mig att undvika den. Medan den gick på top listan på bio.. likväl på recensionerna.. och den var på allas läppar. Min farfar - som inte är den sortens människa som tar sig ut för att gå på bio, såg denna nio gånger. Och hur mycket man än undviker något så dyker det upp ett tillfälle tillslut. Och ikväll dök den upp framför mig och vilken fantastisk förvåning jag fick.
 
Jag förväntade mig en långdragen oscars-liknande film, där budskapet är komplicerat och filmen alltid lite annorlunda. Men denna historien  - och filmen, är simpel. Fylld av en sådan enorm humor och jag skrattade flera gånger rakt ut och log i värmen mellan dessa två fantastiska människorna. Jag trodde det aldrig, men verkligen - vilken film. Det är inte heller en typisk "feel good" movie, utan du känner att det är på riktigt - både historien, människorna, livsstilen och deras kemi. Det är något utöver en vanligt bra film. Verkligen  - på så många sätt, så bra. Men anledningen till att den är bäst.. är för att den hela tiden får dig att skratta.
 
Om du bestämmer dig för att se the intouchables så kan du vara förberedd på att vara underhållen från första minut, till sista och samtidigt känna hur du ler i hjärtat.
 
 

Kommentera

Publiceras ej