Och med tal på saker man kastar åt helvete..

0kommentarer

Igår bestämde vi oss för att göra något annat än att sitta i soffan,vid datorn eller på en pub i Höllviken. Så vi var snart på Big Bowl i stan och kom ned till en folkfyllda barer,rökrum,barbord och bowlingbanor. Det är en underbar stämning på ett ställe som Big Bowl - ett ställe jag skulle kunna tänka mig att sitta på en lördagkväll. Lite annat än dem jäkla nattklubbarna.' Vi hamnade naturligtvis bland air-hockeyn,motorcyklarna och bilarna - på sådana ställen kan man bara ha roligt.

När vi väl kom till vår bana välkomnades vi av vår grannbana... Där tjejen kastar sitt klot rätt upp i luften.. Och studsar sönder banan(haha,nästan iallafall).. Och inte bara en .. Eller två.. Eller tre gånger.. Utan - h e l a - tiden.. Man började tycka synd om tjejen för hon hade ingen jävla aning om vad hon gjorde.

Jag å andra sidan som inte spelat bowling sedan första året på gymnasiet förväntade mig ett fiasko - och surprise surprise.. Mitt sikte har blivit bättre genom åren och hade det inte varit för mina "försök-kast" så hade jag haft flertal striktes.. Men med mina spärrar tog jag mig till tredje plats - och det var inte illa beroende på vilka mina motståndare var,men med tanke på Ph&Eddie's tävlingsanda så var det inte en mening med att försöka ta sig förbi dem,trots att det inte var allt för långt ifrån;)

Det har blivit en bättre helg än förväntat. Men impulsivt är alltid bäst. Mer av det.

Kommentera

Publiceras ej