Destroying walls and building them.

0kommentarer

Att spendera hela dagar med att springa ärenden,rensa lådor,springa upp och ned för trappor,fika på golvet och att sitta ute på balkongen med solens värme på kinden medan lägenheten är upp och ned i renoveringsprojektet är något av det mysigaste jag gjort på länge. Det är inte bara det att jag spenderar timmar med vänner,upplever roliga och mysiga stunder - såsom när vi idag stod tillsammans i rummet och sjöng på alla låtar vi någonsin känt till. Det är också känslan när man river av alla tapeter,som lager av sig själv. Ibland går det bara att riva av visa lager,medan vissa sitter hårdare än betong. Men man sliter och sliter och slutligen går det. Det är när man ser resultatet som det känns så glädjande.. Särskilt när man vet att man varit där för att hjälpa till.

Det känns också lika underbart och slita på kroppen och samtidigt längta efter att gå upp tidigt nästa dag,så att man kan slita ut sig på nytt.

Men mest så längtar jag efter att se hur lägenheten slutligen blir.

Det kommer ta tid,men det innebär bara mer tid att spendera ihop tillsammans. Och mer än någonsin,uppskattar jag tid med dem jag har nära.

Tack för idag kära ni!

Kommentera

Publiceras ej