Vardagens lätthet.

0kommentarer

I natt är en av de nätterna då jag på något sätt lyckas sova ett par tunga timmar, för att sedan vakna upp och tro att det gått dagar, veckor eller år sedan jag vaknade sist. Hjärnan har lagt av och du tittar dig omkring för att uppfatta vart du är. Haha, kan ni tänka er hur de vore om någon sovit med en och man vaknat upp helförvirrad?
 
Nu är det rätt så mysigt, då jag har på The Hobbit i bakgrunden(Ja,jag kan förmodligen se den ett dussintal gånger och fortfarande tycka att den är lika bra. ), njuter av vackra bilder i WeheartIt och ser igenom gamla bilder för att komma ihåg lite minnen. Det bästa med att fortfarande bo hemma är väl att man bara behöver gå ned till kylen mitt i natten för att se att mamma gjort morötter med dippa till mig(Tack Mamma!). I natt är en av de bättre nätterna.
Med tiden har jag fått erfarenhet av mer jobbiga nätter - då man är exponerad i de långa timmarna och de enorma lagren av känslor aldrig verkar ta slut. Det är inte förrän man legat i fosterställning och gråtit hjärtat ur sig, som man förstår hur det är att må som man gör då, men det är inte heller förrän då man verkligen mår bra heller. Att rensa sig själv är något det viktigaste man kan göra.  Mina nätter nu är bättre. Mycket bättre. Nu är dem kreativa igen, mysiga och skapande. Idag är faktiskt en nästintill perfekt natt, då jag har allt jag behöver, då jag sovit ut och tycker om det mysiga ljuset i rummet.
 
Dörren jag öppnat för mig själv har gett mig många möjligheter - jag längtar efter sommarn så att jag kan få visa upp allt jag kan bli. Jag har tur som har så många olika människor som hjälper mig - allt ifrån mamma med maten till min faster med akupunkturen. Akupunkturen jag påbörjat ska hantera mina sömnproblem, sötsug och kroppsvärk och efter bara en gång har det fått sin verkan. Jag är så trött genom dagarna att jag ibland inte vet om jag kommer orka hålla mig vaken,sen sover jag tungt genom nätterna - även om jag inte sover hela nätterna och samtidigt skaffar jag mig en ny energi och ett nytt sätt att trötta ut mig i träningen. Jag är mer motiverad än någonsin och hur trött jag någonsin är, så går jag ändå till gymmet. Det har aldrig hänt förut kan jag ju säga.. Haha.. Matvanorna har jag ändrat helt - det är 6 mål om dagen som gäller och jag längtar varje morgon efter ett glas nypressad grapefrukt.
 
Många människor förstår inte riktigt vad det innebär med en dörröppnare - många tror att det innebär att man ändrar sin vardag eller gör ett sådant val som att börja träna, men det är inte det. Det handlar inte om att göra någonting - det handlar om instinkten till vad du gör. Det är ett sätt att öppna dörrarna för ditt eget liv och din synvinkel på det. Vissa människor vägrar se hur dem lever sitt liv och det kan ta dem halva sitt liv innan de väl ändrar på sitt sätt att se det, men när de väl har lyckats med det så inser dem hur mycket de har gott miste om. Jag brukade tro att jag inte förtjänade att finnas på denna jord om inte jag var mörk, djup och känslig. Jag trodde inte att någon skulle kunna älska mig om jag inte var så. Jag trodde inte helt ärligt, att jag skulle kunna bli älskad alls. Nu vet jag hur inlåst jag höll mig själv, hur jag höll mig i ständig dvala och var så pass förvirrad att jag varken kunde se in eller ut. Idag vet jag hur man öppnar dörrarna. Idag vet jag hur man tänker om - jag har sett mig själv i spegeln för första gången, jag har sett själen inuti mig och jag har insett hur mycket jag är och hur mycket mitt liv kan bli. Jag har öppnat dörren för mitt liv genom att säga Ja till mig själv - du måste acceptera allt du är för att kunna göra det - acceptera livet du har och omgivningen du lever i. Det är då du kan börja vända på din synvinkel - du kan börja se saker med en positiv anda och du kan uppfatta saker på ett varmare och mer genuint sätt. Du kommer att inse att ett problem, inte är ett problem - utan en möjlighet för en lösning. Du kommer inse hur en knut löser upp ett helt rep. Och du kommer inse hur orädd du är som människa när du mött sådant du tror är främmande. Du kommer också märka, att när du väl funnit känslan av kärlek, respekt och lycka för dig själv, så kommer du märka att det kommer bli som ringar på vattnet - omvärlden kommer påverkas och blir ett bättre ställe, som för var och en av oss,behöver bli bättre. Du kommer också att se, att när du ser på världen med andra ögon så kommer andra se dig med andra ögon. Ändra din syn, så ändras ditt liv.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej