All of those reasons

0kommentarer

Jag har hundratals anledningar till att gå upp varje dag. Hundratals anledningar till att leva och för att vara det bästa jag är. Jag har stoppat mig själv så länge, för jag trodde, att om jag hindrade mig själv från att bli allt fullt ut, så skulle allt jag är komma till mig ändå - och fullända mitt liv, så som det skulle bli. Men jag har hundratals anledningar till att gå upp varje dag. Men mest av allt, så har jag mig själv - och jag är innerligt lycklig över att jag är jag. Jag är lycklig. Jag väntar inte längre på att leva. Jag ligger inte längre i sängen, dag efter dag utan att ha en aning om hur många timmar, dagar eller veckor som passerat. Jag väntar inte på att någonting ska hända längre. Jag reser mig. Och jag har rest mig upp för att se det bästa av vad jag har. Och Jag längtar efter att gå upp varje dag. Jag har längtat efter känslan där man känner att hela kroppen vaknar till liv i det ögonblicket man öppnar ögonen. Och så fort jag öppnar mina ögon, varje dag, så händer någonting nytt  - något litet eller något lite större. Och jag reser mig och jag vet att jag kan göra det bästa av det.
Idag längtar jag efter morgondagen - jag längtar efter att få gå upp imorgonbitti och gå i snön, gå förbi ängdalakullen som ligger i ett tjockt täcke med snö och jag längtar otroligt nog - efter mina timmar på gymmet. Mina timmar på gymmet som blivit de roligaste timmarna på hela dagen. Igår var roligast - då jag först av allt mötte Ms T - en amerikansk, svart kvinna, som var en stammis på jobb - som nu har tagit kontakt och vill träffas.. Bara det där lilla ögonblicket som väckte glädjen till liv.   Jag har aldrig gått på gymmet på dagen. Jag har inte klarat av att människor är där, eller så har jag fokuserat på hur jag känner mig. Men sedan jag var på Bara Vara.. har jag hittat säkerheten i mig själv och ärligt talat - jag har brister, både i kropp och själ, men ärligt talat, så kunde jag också idag stå bland människorna och känna mig så jäkla bra. Jag kunde anstränga mig och fokusera på vad jag skulle - jag kunde samtidigt skratta med pojkarna och få hjälp av dem som visste vad dem gjorde. Jag kunde vara jag och jag kunde känna mig så jävla bra pågrund av det.  Jag har kommit över min osäkerhet och det.. är något jag aldrig trodde skulle hända. Jag är så stolt. Jag är så stolt över att vara jag.
 
Så jag längtar efter att vakna varje morgon. Jag längtar efter att göra det bästa av min dag varje dag och jag längtar efter att få uppleva små ögonblick som förgyller min dag. Jag längtar efter vad jag har. Jag längtar efter att få vara jag. Och jag tänker aldrig någonsin igen, be om ursäkt för det. För jag är bättre, än ni någonsin kommer förstå att jag är.
 
Det borde du också.
Du som läser detta.
Det finns bara en av dig.
Var den personen.
Var den alltid.
Och var lycklig, över vilket märke du lämnar här idag.

Kommentera

Publiceras ej