Christmas Is coming to town..

0kommentarer

Jul,jul,jul.. Åh finns det någonting jag älskar mer än julen?

Ni vet.. Känslan man får när man plockar fram apelsinerna och slås av doften av nejlikor.. Eller när man går omkring i grannskapet och ser allas ljus,buskar och trädgårdar upplysta av ljusslingor.. Eller när julpyntet kommer fram och ditt rum får en helt ny sorts värme.. Ett helt nytt ljus och nästintill en helt ny doft.

Samtidigt som allt omkring dig värms upp,gör jag det själv också.. Jag myser av hur rent det känns,färgfyllt det är och hur det rent av .. Doftar jul. Hade jag kunnat så hade jag haft det såhär Året runt. Min favorittid på året.. Är när man vaknat första morgonen efter pyntningen och möts av en helt ny atmosfär.. Höjdpunkten på det blir sen den dagen man ser snö ut genom fönstret. Det är då jag springer ut genom dörren och skrattar som ett litet barn i snön.. Framåt kvällen kommer Zackerias och dem andra planera inför kvällens åk på ängdalakullen .. Snön får varenda unge att komma till ängdalakullen och njuta av snön tills dess att vi åkt slut på den.. Haha:)

Julen är något som för samman alla,på olika ställen. Mitt favorittillfälle är julmarknaden som tar rum nu på söndag - ni vet.. Då hela Höllviken är ute och dricker glögg,äter pannkakor och går med barnen till lastbilen där de ska få lämna sina teckningar till tomten och sedan dansa runt granen.. Ni vet.. Den där dagen då Höllvikens olika butiksägare tar fram de stora drillarna och grillar korv i kylan och slutligen brukar folk gå till Millennium för en skvätt whisky eller något annat gott.. Julen.. Då alla är ute.. Musiken når allas öron och framför allt,värmen sprider sig bland oss alla.

Jag älskar detta. Mitt lilla egna jag hör mest som hemma här och nu. Juletid. Jag ber dig,för med dig magi.

Tack mamma.. För mitt fina rum.
Jag älskar dig!

&kära ni! Glöm inte att ett leende kan ge lycka till vem som helst,även om du inte vet om de. Så ta hand om varandra och tänk på vad ditt leende kan göra på en dag. (Råd från tomtemor&tomtefar)

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej