Euuuphoooooriiaaaa

0kommentarer

När jag var liten uppfattade jag Melodifestivalen som stort och viktigt. Det var ett par gånger jag minns att vi samlade oss med ett par andra familjer under såkallade "Melodifestivalsfester." Men när man väl växte upp så har melodifestivalen blivit mindre och mindre viktig - särskilt eftersom våra bidrag varit komplett hopplösa. För mig har de på senare dar blivit komplett oviktigt.
Fram till Loréen kom på scen.
Loreen var tidigt ett starkt bidrag och hoppet har för första gången på länge funnits i Svenskarnas hjärta.

När Loréens vinst igår meddelas jublade vi i hemmen, på tvn och i Stockholm brann folket med glädje - folk badade i fontänerna, sprang längs torgen och jublade i sina bilar. Detta var nästan lika stort som jag minns fotbolls VM som liten.

Och idag vaknar vi och känner en sorts ny styrka och ny sorts glädje. Hur oviktigt melodifestivalen än är för folk  - så är det något speciellt som händer när vi väl tar oss så starkt igenom det. Nu blev det historiskt. Och Sverige fick någonting att tro på. Det var allt länge sen och det var allt vad vi behövde.

Loreen, det tog ett decennie men du gav oss något historiskt och du gjorde det med ett riktigt bra nummer!
Grattis &' stort tack!

Kommentera

Publiceras ej