Friday's adventure

0kommentarer

image description

Igår bestämde jag mig för att njuta av livets möjligheter. Dagen började med soligt,underbart väder och en lunchdejt. Efter en trevlig början på dagen fortsatte eftermiddagen med fina vänner som kom över på köffe i eftermiddagssolen. Planer började smida sig lite här och kvar och kvällen såg ut att bli väldigt bra.

När det väl var dags gjorde Julia mig sällskap i den vattenlösa lägenheten. Jag fick klättra och fixa och slutligen säkra kranar för att få vatten igen och det var första steget till och göra sig i ordning. När kvällen väl kom började vi kvällen med gott vin och många skratt. Zackarias tvingade i Julia vin för första gången och jag tror det var hennes ögonblick att växa upp - för samma dag lärde hon sig cykla;) Haha. Cykeln tog sig vidare till Shakespeare där vi möttes av Höllvikens alla olika människor och för ögonblicket kändes det som att man var liten igen. Ni vet den gamla goa tiden då alla var nära varandra, då bekanta var inte var främlingar, ständiga äventyr skapades och massvis med speciella stunder gavs. Så kändes det. Jag och min gamla barndomsväns mamma kramades om i en kvart, som vi alltid gör, med samma varma famnar och pratar om de 70 breven hon har i sina låda efter mig sedan jag var liten. Överallt mötte jag människor som tog min hand bara för att hälsa på mig och på ännu fler ställen träffade jag människor i alla åldrar som jag på så lång tid inte sett. Jag var på mitt bästa humör, log hysteriskt stort och mådde så allmänt bra.  Allt ifrån familjer till barndomsvänner och deras föräldrar tillsammans med nya människor kom fram för att lägga en hand över min och hälsa med vänlighet. Jag njöt av känslan om att känna sig som hemma.

image description

Trots att vi var i Höllviken, hemma.. Och trots att det är så vanligt att se dessa människorna annars - är det så ovanligt att möta så många på samma plats. Och nu var det verkligen människor i alla åldrar och vi hade alla så fantastiskt trevligt.

Men när jag började bli runt om fötterna satt jag plötsligt på bussen med en onykter Lukas i knät, skrattande människor på bussen och utan absolut en krona. Hur ska det sluta? Jodå,det gick.. Och det gick väldigt bra!! På Malmös gator yrade vi runt i en stund innan vi hamnade på ICE där vi mötte upp bekanta och nya för att sjunga karaoke, dricka champagne och njuta av sällskapets trevliga famn. Nya tjejer fann sig till vårt bord och slutligen hade vi både deras nummer och namn, och jag kan säga att det nog var första gången mina killkompisar var mäktigt nöjd med mig. Hahah.

image description image description
Slutligen satt vi med mat i magen och fick pratat med farbror blå. Det blev en hel del nya kontakter, det blev en oerhört lyckad kväll, med trevligt folk, karaoke och allt annat vad det innebär. Det var en av de bästa utgångarna någonsin!

Idag mår man som man förtjänar, men planerna står på rad.. Och vem vet.. Det är ju trots allt St. Patricks Day!

Kommentera

Publiceras ej