Rock Of Ages!

0kommentarer

Älskar du Rock'nroll? Vill du bara få en enda chans till och komma in på 80-talets nattklubbar?
Boka en biljett till Rock Of Ages och sätt dig i sätet och sveps med av den bästa musikalen vi sett och hört av på länge... Och äntligen är det med rock n roll!

Det fanns en anledning till att jag valde att sitta längst bak på bion och det var för att jag visste att jag aldrig skulle kunna sitta still.. Och tur var väl det. Ensam längst bak sveptes jag snabbt med och fick nästintill känslan av att vara med på plats - och tro mig, det önskar jag att jag vore.

Filmens story är något av en klische, men det behövs - Det är Hollywood och trots att det fanns high school musical liknande ögonblick hade filmen fler starka ögonblick än svaga.

Om det är någonting vi har väntat på så är det en riktig rock'n'roll musikal och skulle den göras så skulle den göras såhär.

Filmen har en briljantisk nivå av humor - de lyckas samla en fantastisk känsla av nostalgi och narr på så tydliga sätt och samtidigt en stark kärlek till det äkta i Rock'N Roll. Mycket av filmen lyfts tack vare Russell Brand som alltid levererar på sitt eget sätt tillsammans med Alec Baldwin. Mary J Blidge kommer in i filmen och är den enda som faktiskt lyckas beröra på ett sådant ett tårarna bränner någonstans långt bak i ögonen. Men trots att Tom Cruise hyllats för sin roll som Stacie Jaxxxe är jag inte mäktigt imponerad. Hans roll blir slutligen dryg och han tar inte ut sina svängar tillräckligt mycket för att få publiken att känna det - åtminstone inte mig. Hans roll känns alldeles för tillrättavisad och inte så nonchalant och fullkontrollerad som rocknroll är - och såsom jag vet att den kan vara. Dem som vinner hjärtat i dagens film är de två nya okända huvudrollerna - Diego Boneta och Julianne Hough. Deras kemi är någonting som fungerar med storyn och trots att Diego är något av ett high school musical material och Julianne är mer av en country girl så fastnar deras typer just för denna sortens musikal. Störst eloge måste jag dock ge Catherine Zeta Jones som sätter en helt ny krydda på sin karaktär och hon är en av dem som når ända ut i svängarna!

Varenda karaktär har ett humoristiskt sätt i sig som absolut bara kryddar musikbranschen och dess löjliga kontroll och de skapar en perfekt kemi för musikalen.

Och musiken kan ju inte bli bättre - Det är det bästa av det bästa inom rock' n roll och filmens syfte lutar sig helt och hållet på hur mycket kärlek rock and roll faktiskt har i sig. Det finns en anledning till att alla inom Rock branschen blivit legender. Det finns en anledning till att deras låtar fortfarande spelas. Det finns en anledning till att Rock'n roll fortfarande kan rocka. &' Det är för att Rock And Roll är äkta. Det är gjort och skrivet på kärlek, smärta och komplett galenhet.
 
Det är en oerhört rolig film att svepas in i och det är fantastiskt roligt och höra dem prata i nutid om Michael Jackson och ännu större legender. Det är fantastiskt roligt och se hur dem bygger upp gamla låtar som de kom fram då. Vi togs tillbaka till rockens början och fick uppleva en riktig feelgood känsla som fortsätter att spinna vidare - precis som musiken.
 
Rock ' N Roll dör aldrig. Och det viktigaste med denna fantastiska musikal är att det är just vad den visar.

Kommentera

Publiceras ej