After work

0kommentarer

Solen har legat på i Höllviken idag och graderna har nått över 20 grader vilket visar sig hos Höllviken borna. Folk börjar komma i klänningar, flippflopp, t-shirts och shorts. Men mest av allt märker man hur grillmaten går åt och ser hur flera planerar för en riktig hemmafest.
 
Trots att jag fick en regnig och åskig ledig dag igår så kan jag inte klaga. Det var mysigt att ha en hel del för sig själv, att sitta och gå igenom sådant som legat bakom en och sedan få chans att leva på en ny energi. Det har jag sannerligen gjort idag.
 
Jag har dansat mig igenom gångarna på jobb, sjungit inför mina kunder och fått flera att både le och skratta. Under tiden jag stod och städa med en kvast använde jag den som ett stativ - omedveten om kunden bakom mig som kommenterade att hon önskade att hon kunde vara så lycklig när hon städar.
 
Jobbdagarna går fort, men idag är jag glad över att den är över. Det är kvavt och instängt och upprepande och att komma hem och äntligen njuta av solen är någonting jag behöver.
 
Därför sitter jag här nu, med ett glas rosé, solen i ansiktet och datorn redo för att skrivas på.
Kvällen kommer gå fort, men det gör ingenting då jag åtminstone får tid för vad jag behöver.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej