Who knew.. I was gonna fall in love with spiderman?

0kommentarer

Spiderman är en film som aldrig varit mig varm om hjärtat, tvärtemot har jag tack vare Toby Mcguiare och Kirsten Dunst komplett känt avsky för filmen - deras skådespeleri har varit kalt och uttråkat, men storyn har alltid varit rätt - och jag kan säga det.. Efter att ha sett the Amazing Spiderman ikväll.. har vi äntligen fått filmen vi borde fått från dag 1.

Storyn är som den varit, men med några detaljerade ändringar(som de absolut fanatiska fansen kommer tänka på), men det är ingenting som stör - snarare är ändringarna nästan bättre för filmen och trots att den är ganska uppenbar så är det så det ska vara - en actionfilm.

Andrew Garfield är en kille med helt rätt insatts för sin roll - kollar man in killen tänker man sig en datanörd som tar sig igenom high school, men med dräkten på ser man hur både hans kroppssätt, manlighet och smidighet enats i ett. En del av hans sätt att hantera kroppen är det som gör scenerna läskigt snygga.

Musiken, tekniken och klippningen är gjort på helt rätt sätt. Allting är gjort på ett sådant as snyggt sätt och det gör att du dras allt längre in i storyn.

Men någonting som är så bra med denna filmen är inte bara hur det är gjort eller hur storyn fungerar.. Utan det är hur allting smälter ihop till ett.
Skådespelarna har en charm som verkligen fungerar och att huvudrollerna har ett förhållande utanför bioskärmen är inte lätt att ta miste på. Varenda roll lyckas på något sätt binda ihop hela storyn och skapar en kemi som når ut till publiken - detta gör att filmen blir något mer.. mänsklig.
Samtidigt ligger humorn alltid ett snepp före och kan få en scen att nå toppen. Tillsammans med kärleken, kemin mellan Andrew och Emma Stone(huvudrollerna) blir attraktionen starkare och något gulligare för publiken att se på. Där är action från minut ett och du finner dig underhållen varenda minut igenom.
Och bäst av allt? Du finner dig älska denna hjälten.


Jag hann både fnittra, gråta, skratta, hoppa till och komplett förälska mig under dessa minuterna i filmen.
Mina förväntningar må ha varit få, men detta hade jag aldrig kunnat ana.

Ta er tiden.

The Amazing Spiderman Is so worth It!
 
Oh and uh.. På tal om bio.. Har jag berättat om mitt nya jobb? ;)

Kommentera

Publiceras ej