"Life was about spending time together..

0kommentarer

About having the time to walk together holding hands, talking quietly as the sun go down..  It wasn't glamorous, but it was, in many ways, the best that life has to offer."
 
Genuina ögonblick. Ögonblick som är utan värde och därför blir mer värdefulla än många kan räkna med att få uppleva.
Jag har lyckan.. att få uppleva sådana ögonblick.
 Ögonblick fyllda av magi, tacksamhet och en sorts kärlek.


(Bilder längst ner!)
Det var en väldigt vacker känsla,att vakna efter många timmars sömn och höra mamma ropa i trappan.. "Louise.. Du har fått blombud.."
 
Lika exalterad som jag, sätter hon sig intill mig när jag öppnar den vackra buketten och hänförs. Så många tillfällen som jag har föreställt mig hur det vore och få hem en bukett blommor.. Så många gånger jag föreställt mig känslan av och bli så uppvaktad. Och jag insåg nu.. hur lite en förväntan når en upplevelse. Denna känslan.. uppnådde allt annat.  Jag var hänförd, så rörd och kände mig så älskad. Det var en av de vackraste gesterna jag upplevt i mitt liv.
 
Efter att ha fått den finaste början på dagen.. fick jag en mysig frukost på sängen av mamma, tillsammans me en flagga och en kram! Jag lyckas naturligtvis hälla ut juicen på halva sängen innan frukosten var uppäten, men vad gör det? Jag drog av täcket, gick upp och mötte dagen.
 
Telefonen var fylld av meddelanden, facebook överöst av hälsningar och slutligen ringde även pappan min och önskade mig grattis på födelsedagen.
 
Jag märkte att jag tog åt mig, åt varenda ansikte och varenda hälsning. Varenda födelsedag har jag förväntat mig så mycket av, att det blivit för mycket planering, för mycket förväntning och slutligen ingen charm i det - igår lyckades jag gå igenom en dag som bara tog sig fram och varenda känsla blev därför så äkta.
 
När jag gjort mina ärenden i byn och mött nära och kära ansikten som gratulerat mig, kom jag hem till ett fint hem som mamma gjort vid, god mat och snart goa gäster.
 
Tack mamma - för att du alltid fixar allting och gör det så himla fint, för den goda maten du lagar och för att du ger så mycket! Det blev en väldigt vacker födelsedag tack vare det!
 
Efter att min lilla familj intagit vårt hem, ätit lite middag och fått tid till att spendera tid med mig knackade en kär vän på dörren. Malin vandrade in, med en påse av någonting som jag aldrig kunnat förvänta mig - drickan som gör blandningen till min favoritdrink - rosa pantern! Jag var såå förvånad, sååå glad och min första drink var inte långt ifrån!
 
När de första timmarna gått förbi och jag njutit av stundenter, en god middag, (Så goda drinkar!) lite efterrätt och min fina familj började folk komma in.. en efter en.. Min fina Josefin kom och gladde mig med sitt sällskap. .Efter ytterligare en stund var Lukas hos mig och jag hoppade upp i hans famn av glädje, tillsammans med hans lillebror överraskade dem mig med en fin liten bukett med röda rosor ooooch!! en födelsedagspresent från New York - En parfym från Victoria Secret! Ååååh ja, jag var så glad.. Det är min första victoria secret ägodel och doften är så underbar!
 
Vi satt samlade, gjorde flertal rosa pantern, mös i köket och pratade och njöt av att bara umgås. Som slutet på kvällen fick vi en liten runda till stan för att mysa i Malins lägenhet.
 
Dagen var impulsiv, så genuin och rent av underbar. Jag upplevde någonting jag aldrig varit med om och insåg att jag uppskattade allting så intensivt att min födelsedag blev en av de bästa någonsin.
 
Jag kan se omkring mig och säga - att om jag har nånting så är det.. genuint. Mina vänner. Min familj. Mina magiska ögonblick. Jag har dessa delar av livet som gör det värt det. Och jag har insett att man måste titta på vad man har och njuta av vad som finns kvar. Och ända sedan min student har jag känt hur genuint mitt hjärta upplever det.
 
Jag kan inte tala om för er - hur mycket jag uppskattar att ni finns. Dem av er som är kvar i mitt liv är dem som ger mig vad jag behöver för att känna mig vid liv.
Så tack för allt det här. &tack för den bästa födelsedagen någonsin.
 
Jag trodde det skulle bli tråkigt att fylla 19, men jäklar, det blev ju de bästa någonsin;)
 
 
 
 
 
 
(La familia)
(Hahah, morfars första Rosa Pantern!Han tyckte inte det var hans färg, men mycket god smak;)
I love you B.Davis!
 (Håkan&lilla Alice!)
(Haha, farmor&Per.. Aldrig för gamla för och leka;)
 Handhug!
 
 
 
Skrattanfall.. 
.. Som aldrig tog slut.. hahah
 (&mamma fick oönskat besök av Lukas i Soffan.. haha;)
 
And this.. Is a happy me..

Kommentera

Publiceras ej