Bruce,the only, Springsteen

0kommentarer

Jag har växt upp med väldigt olika musiker, men sedan unga år har Bruce Springsteens låtar vuxit en närmre och närmre och ja, många av hans texter sitter som kopior i huvudet på en. The Boss har alltid varit en av de största och bästa musikerna vi har haft - han är inte bara en amazing songwriter, en helt sinnessjukt bra artist och han är inte bara en musiker - han är ett allt i ett och så in i helvetes jävla mycket bättre live. Han kör med kärlek i sin musik och han levererar en konsert som gör det värt varenda krona för dem som är på hans konserter.

Efter att ha pratat om hans konsert i månader med min far, kan jag säga att det känns att inte ha stått där någon av dagarna - framför allt idag - Vilken jävla setlist OCH när jag följde aftonbladets uppdatering och såg att Jake, Clarence brorson körde solo - började mina tårar rinna.

Vilken känsla Ullevi måste ha bärit på dessa två dagarna - vilken känsla Göteborg måste leva i och vilken känsla Bruce måste fyllas av.

Jag önskar så att jag kunnat ta del av en sådan guldgåva som Bruce Springsteen live - och jag kan bara att jag får chansen någonstans.

Idag känns det.
Jag skulle ha varit där!

Kommentera

Publiceras ej