Honesty. .

0kommentarer

Something so unfumiliar to people that It makes you the target.

Jag känner vindens förändring. Jag hör suset av knivarna som höjs bakom min rygg och jag är redo och behöver inte ens skölden uppe. Jag behöver bara vända mig mot dem för att avvänja det de tänkas komma.
I hela mitt liv har jag blivit attackerad och påhoppad, nedtryckt och ouppskattad, så när jag väl står upp för mig själv, försvarar med inget annat än så som det ska vara, när jag med ärlighet talar så möts människor av något sådant ovanligt att världen skakar. De flåsar och talar, rädda för svaret som ska komma. Förväntar sig att jag ska sjunka när jag istället står upp. Jag tänker inte låtsas att denna världen är något annat. Inte ens om jag i slutändan står ensam kvar.

Ni kan inte göra mig svag. Jag tänker åtminstone vara jag.


Sanningen må vara hård, men jag tänker inte vara falsk medan alla andra låtsas vara äkta.

Jag menade inte att såra dig, jag menade inte att göra dig illa. Jag lättade på hjärtat när någonting kändes illa. Sanningen må aldrig va lätt och höra, men den är åtminstone äkta.











I'm sorry the truth hurt.

Kommentera

Publiceras ej