The tough guy rutine..

0kommentarer

Okey, So It didn't really work.
 
Haha, det är kul för stunden - att kaxa till sig och känna lite skinn på näsan i alla roliga kommentarer, men sen kommer det en grej in i bilden från ingenstans och får mitt hjärta att le.Denna känslan är så överlägsen så ni anar inte, den helt enorma lyckan - den enorma glädjen i ett något så litet blir så mycket. Den enorma glädjen som påminner om allt annat du redan har och medger. Jag tycker om den känslan, hur någonting så litet kan få så mycket av mig att le. Och nu sitter jag här för mig själv och känner mig så löjlig när jag ler åt interna stunder och betydelsefulla stunder. Haha.
 
Men bäst av allt just nu är att jag hör syrsorna utanför fönstret. Det tar mig tillbaka till dem dagarna i Blekinge, då man somnade till ljudet av syrsor, synen av lysande maskar och spelandet av gräshoppor. Dem är många, så det hörs tydligt, men det gör det tryggt och du somnar fortare än du själv räknar med.
 
Ingenting jag gör här om nätterna dock, istället tar sig kroppen till komplett utrötthet och tar sig igenom dag efter dag utan en enda minuts sömn. Jag är tillbaka på jobb och är både nervös och splittrad över att det bara är några dagar kvar. Nu ska allting annat hända. En massa olika resor, körkort.. och.. någonting komplett nytt. I verkligheten ska jag samtidigt överleva och att vara utan jobb fungerar inte i den planen  - så det kommer ändra på sig, fortare än jag vill det.
 
Tiden känns så fort och ibland vill jag inte hänga med, utan istället sitta på bryggan och läsa.. Låta tiden passera som om det inte vore något farligt med det.
 
Men sanningen är att tiden går. Tiden går och ibland önskar jag att jag inte vore så rädd över vad det innebar. Ibland önskar jag att jag slutat låta tiden vara ett hinder.
 
För som alla säger, jag är ung. Jag har gott om tid. Och min tid kommer.
 
Och det är inte någon människa i min närhet som är orolig för mig. Och det måste betyda något.
 
 
Jag svamlar. Bättre jag lutar mig på annat håll. En kudde tillexempel.
 
God natt.

Kommentera

Publiceras ej