All these childhood memories

0kommentarer

Jag har suttit och nördat mig, i flera dagar nu med Sagan om ringen filmerna under samma tillfälle som jag spelat spelet(Ja, jag har VERKLIGEN nördat mig..) men.. Det är inte bara för att jag kan vara en nörd ibland, utan det är för att jag känner exakt samma känsla när jag ser filmerna nu, som jag gjorde första gången jag såg dem. Jag känner magin i Folke, i musiken, i Gandalf och i Frodo. Jag känner den enorma lyckan i deras leenden och magin i hela historien.
 
Så när jag väl.. är så pass inne i en sådan del, tar jag mig alltid in på internet, som tar mig tillbaka till de första intervjuerna, de första blooperserna och plötsligt.. har du hamnat på en helt annan avdelning, med en annan magi. Och helt plötsligt.. går du igenom andra filmer, andra intervjuer, andra barndomsminnen - och man inser att där dem började för 10 år sedan, slutade dem nyligen.
 
Och jag har suttit halva kvällen och kollat in bloopers, intervjuer, filmklipp från Harry Potters första film.. och nu hamnat på deras sista film - deras sista minuter - deras sista tal. Och jag ser denna casten, som blivit den absolut den största och mest varierande - men mest genuina casten där är. Jag är så ständigt hänförd över hur nära man kan bli, både med sina karaktärer, medspelare och skapare. Jag älskar många filmer, det gör jag.. Jag ser ständigt på filmer som konstverk och varierar som person smakmässigt - och trots att Harry Potter inte hänförde mig komplett, så var det någonting som alltid drog mig tillbaka - som alltid fick mig att känna mig lika trygg. Och det var just det som J.K.Rowling själv sa.. "Oavsett hur du tar dig tillbaka till Hogwarts, oavsett om det är via en av böckerna eller genom den stora skärmen.. så kommer Hogwarts alltid finnas där för att välkomna dig hem." Och det är exakt den känslan jag känt, när jag satt mig i biosalongen, öppnat en av böckerna eller som jag rent av gör nu - ser mig omkring i dess värld. Var och en av oss, som varit del av deras resa, har blivit deras trygga familj.
 
Hogwarts kommer alltid vara en del av ett hem.
Tack J.K. Rowling - för att du skapat så mycket, för så många.

Kommentera

Publiceras ej