Orolig

0kommentarer

Jag brukar inte erkänna det, men idag är jag för trött för någonting annat. Idag är jag orolig. Orolig för skolan, för dess beyg, för de sista ämnena som jag känner tar alldeles för mycket och ändå så lite av min tid. Det är inte konstigt att man tröttnar, det känns komplett meningslöst. Vissa av de grejerna vi gör är så ofattbara och jag förstår inte hur det kan göras betyg på det. Och när vi dessutom börjar närma oss studenten blir jobberbjudandena allt flera och man säger helt ärligt - hellre ja, till jobb när man lever på ett knapert jävla studiebidrag på 1050 kr.. Men imorgon vill jag inte resa mig upp. Jag känner det redan nu. Jag vill inte lägga mig för att vakna och känna att jag måste gå dit igen. Jag vet. Alla säger det; Så lite tid kvar. Jag vet. Men det är denna tiden som är värst.
Jag vill inte mer.
Fan, jag har inte velat på länge.
Och jag är säker på att även om jag försöker nu så kommer det gå åt helvete.

Kommentera

Publiceras ej