Time for a tour

0kommentarer

Musik har många faktorer i mitt liv. Min pappa är ju min största del, men då och då finns det tillfällen man gör något eget. Välgörenhetskonserten var ett av dem största tillfällena och det har verkligen satt igång ett rep av kontakter. Ständigt sker det nya saker, nya spelningar, lektioner och tillfällen. Det är oerhört mäktigt och se hur musik kan påverka en. Mina vänner vet framför allt hur musik påverkar mig.  Så häromdagen överraskade Zackerias mig genom att ta med mig till St. Johannes kyrkan i Malmö för att möta en australiensisk musiker. Andy Joseph. Med en kör bakom sig blev det en mycket mäktig spelning på bra klassiker och jag fick en ny kontakt genom att ta ett tillfälle att tala med Andy. Jag märker att jag verkligen är komplett säker i musikvärlden. Jag vet vad som är ärligt och jag vet vad världen behöver höra. Jag antar att det är en av dem sakerna min far lärt mig..









Det jag älskar med att ha en far som är musiker är att man får åka till en massa olika ställen. Man får ständigt  träffa nya och olika människor, befinna sig i olika atmosfärer och man får tillfälle att göra någonting mer av en helt vanlig dag. Det är inte många som uppskattar känslan av att sitta en pub och höra live musik. För mig, finns ingenting bättre. Det är så jag har växt upp. Det är så jag trivs bäst.



Det som gör hela den här grejen något mer.. spännande.. är känslan när "My little girl" spelas.. och allas ögon plötsligt vänds på mig. Vart jag än befinner mig verkar det finns någon i varje hörn som vet vem jag är. Och de ser alla på mig med samma blick - de ser på mig med någon sorts beundran.

En av dessa dagarna hade vi häromdagen, när flera av mina vänner förvånansvärt nog gjorde mig sällskap på Tre Lyktor i Trelleborg där pappa spelade live. Vi njöt av gott umgänge, lite poker på sidan om, en öl eller två, live musik och slutligen då.. En låt som många fokuserade på. Mina vänner stannade upp och log när de hörde låten pappa skrivit till mig. Flera av dem klappade mig på axeln och lade viss tyngd på visa meningar han sjöng. Flera främlingar följde mig med blicken när jag reste mig. Min faster och hennes man ser alltid lika stolta ut när de hör den. Och jag känner mig stolt, jag känner mig ärad. Det är en av de få sakerna som kan påminna mig om att min far älskar mig.





Och nu tar vi det här på turne. Pappas spelningar blir allt flera och de som än så länge bara sett mig i videor och på bilder kommer nu få tillfälle att träffa mig, samtidigt som de kommer få höra min pappa och hans nya låtar live. Jag kommer för första gången åka med min pappa genom Sverige och det ska bli en oerhört rolig upplevelse. En jag hoppas blir lika fantastisk för både honom och mig.

Jag hoppas, att de av er som inte sett honom live , kommer till någon av spelningarna. Det är alltid en lika stor upplevelse.

Datumen för spelningarna som kommer, har ni här nedanför;


Det känns oerhört .. mäktigt .. på något sätt att vara så involverad i denna världen. Jag är så väldigt stolt över att få vara del av den, dess budskap och kamp.  Trots att jag inte själv är så musikalisk, så har jag en passion för musiken. Att få vara med och lära sig hur det går till har skapat ett större intresse för mig och jag känner på något sätt att jag aldrig skulle vilja leva utan det. Därför har tanken börjat dra sig till eventarrangör och manager.. Vi får se hur långt min blodade tand kan ta mig efter turnen.. Jag vet iallafall en sak och det är att jag vill att detta ska vara en del av vardagen. Trots att livet är normalt så ger allt detta så mycket mer till en helt vanlig dag..

Kommentera

Publiceras ej