Who we are and who we can be

0kommentarer

Det är strax midnatt. Mina ögon är lite hängiga efter alla tårar till World Trade Center filmerna. Jag har funderat på en till, men fann att jag inte kunde ligga stilla längre. Min hjärna började fungera, ordentligt, tänka, filosofera, räkna och tänka. En vän frågade om bekräftelse och vi dividerar nu om våra olika insidor - om vilka vi är nu och vilka vi vet att vi vill vara. Jag känner att jag kommit ganska långt. Jag söker efter något som inte går att söka efter, men bortsett från det så har jag blivit medveten om vem jag är, bestämd om vad jag kan göra, bestämd om att jag kan sätta ned foten, bestämd om val jag gör och saker jag gör. Jag känner mig lika självständig som alltid, men det känns ändå som att väggarna är nere och taggarna vända inåt. Jag vet inte om det bara är nu, när jag sitter vid mitt skrivbord och jag har tänt ljus och satt på mysig musik. Jag vet inte om det är för att hjärtat idag varit komplett öppet, som det alltid är på denna dag eller om jag faktiskt kan vakna morgon och känna samma sak. Jag tänker inte tänka på det än. Istället har jag dragit fram matteboken och efter mycket sökande fann jag en penna och ska nu börja räkna. Ja, tre minuter över tolv - på natten. Ibland gillar jag mitt nattajag, för jag gör åtminstone någonting nödvändigt.

Sov så gott.

L.


Kommentera

Publiceras ej