Inspiration

4kommentarer

Friday

Så jag drog av mig täcket och trots de svidande ögonen rullade jag upp rullgardinen och bestämde mig för att göra något av dagen. Jag cyklade någonstans och hamnade på ett ställe jag förut inte varit på. Kameran var framme, skogen var tom och det enda som fanns var jag, kameran och musiken. Vinden var svag, till och med nere vid stranden, men vågarna lät ändå av sig. Skillnaden mellan stranden och skogen var oerhörd. Skogen var hög och färgfull. Stillastående och mysig. Den lilla ängen som vanligtvis är fylld av solstolar eller cyklar, var nu grön av högt gräs som inte varit rört på länge. Man kunde se på flertalställen hur gångarna fyllt sig av högt, grönt gräs. Så pass fint att jag valde ojämna, leriga,klumpiga omvägar för att inte trampa i det - även om de blir nedtrampat till sommarn igen så tyckte jag att naturen skulle få njuta lite av sin frihet när människan för en gångsskull inte var där och vandra. Stranden tycker jag nästan om mest på hösten. Havet är i sitt fullaste liv, stränderna är tomma och ändå är det fullt av liv. Fåglarna omgiver stranden hela tiden, denna gången flög de dock högt. Två hästar sprang förbi i ett ögonblick i full galopp och en liten hund viftade förbi mig med sin rosa boll. Lite men levande liv. Ingen som behöver prata. Vissa som bara går och tittar. Ett par som står och njuter av sensommarsolen. En helt vanlig dag, med människor och djur och natur som på något sätt fulländar en bild av en dag. Så mina bilder..   De blev inspiration för dagen.









































































&' bara för att få in känslan ,ta ett glas vin, pussa på din älskling.. och be om en liten dans.  Det är lördag, dagen har varit oerhört fin och mycket har gjorts. Efter lite vilan har jag nu ett glas vitt i hand och myser till denna underbara låt. Jag hoppas ni har en lika fin lördag och att ni kanske, har någon att dansa med.



Have a wonderful saturday.. I'll.. be seeing you

4 kommentarer

Maggan

25 Sep 2011 18:29

Stämningsfullt skrivet, vackra bilder och en fin gammal sång med Billie Holiday, kan det bli bättre? Har precis gjort mitt bästa att med stor inlevelse försöka härma hennes mycket speciella röst .....

Kram till dig Louise

Louise Norman

25 Sep 2011 20:55

Tack Maggan! Vilken härlig kommentar.. och jag vet, jag sitter också och nynnar till. Visst är de underbart?



Stor kram!

Maggan

25 Sep 2011 22:10

jovisst....Har du hört den med Vera Lynn? Men denna är ett snäpp bättre....

Gokväll! och Puss & Kram!!

Louise Norman

25 Sep 2011 22:22

Det har jag absolut, men jag tycker ingen sätter just denna låten som billie gör=)



Hoppas du har det bra!

Kramiiis

Kommentera

Publiceras ej