your task is not to seek for love,

0kommentarer

but to seek and melt all the barriers within yourself that you have built against it.

Att vakna den här morgonen var som att vakna från en tung operation. Ögonen låg svullet ihopstängda och det tog många hårda blinkningar för att få dem att se. Halsen hostade till, i en torr och svullen känsla. Jag hade ingen aning om vart jag befann mig, kroppen låg som en tung magnet längs sängen och det tog tid för mig att vakna till. Telefonen hade inte vibrerat en enda gång och ändå hade jag sovit igenom mer än halva dagen - och fått mig mer än 12 timmars sömn. Jag tror aldrig min kropp fått vila så pass länge. Meditationsmusiken sattes på och jag lade mig ned på kudden igen, bara för att få ett extra andetag och låta kroppen komma ur sin tunga trans. Nu är jag uppe, med ögongojset sittandes i ögonen och den stora lejonmanen i håret. Dagen har börjat och det gör ingenting att jag börjar lite försent. Jag ska nu göra mig klar, packa min väska och bege mig mot storstan där världens bästa morföräldrar väntar. Det blir räkfrossa och en helkväll framför tvn med olika program som morfar berättar om. Jag älskar att befinna mig hos mormor och morfar. Jag älskar doften när jag kommer innanför dörren, jag älskar när morfar slår över till ett helt random program som han kan allting om, jag älskar när de sitter och skålar smått med varandra . Jag älskar och känna deras kärlek. Jag älskar när mormor går och småpillar samtidigt som hon går fram och tillbaka till oss. Jag älskar och sova i deras bäddsoffa som alltid ger mig extra bra sömn. Jag älskar min mormor och morfar. Jag älskar dem mer än de vet om. Och att spendera dagar med dem kommer jag alltid älska mer än de förstår.


Det är lördag, det är helg.. Ta vara på det och gör någonting bra av det!

L.



















Kommentera

Publiceras ej