Finding inspiration in what isn't

0kommentarer

Jag har alltid varit lättpåverkad på olika saker i livet. Men filmer har alltid haft ett eget sätt att påverka mig. De har ett sätt att inte bara visa en scen, utan beskriva den med uttryck,musik,miljö och känsla. Jag har alltid varit den sortens person som undvikit komedi för att det oftast är gjort utan en grund, utan ett djup och det är inte riktigt vad jag klarar av. Jag finner ofta independent movies som talar för någonting, som för någonting med sig till mig, som påverkar mig som person och karaktär, som inspirerar mig till att ta olika steg i livet. Och idag har den filmen varit "Fried green tomatoes." Jag har sett den tiotalsgånger och finner samma känsla varenda gång. En riktig "feel-good" känsla som får mig att tro att jag kan övervinna nästan vad jag vill. Att jag kan ta mig precis så pass långt som jag vill komma. Att jag kan vara min helt egna person. Towanda - "The name for the assertive, warrior-like alter ego" som vi alla har inom oss!






Att vakna upp idag var inte alls illa. Jag fick mig en bra sovmorgon och kunde bara mysa upp mig framför lite tv serier innan jag satte mig med huvudet i boken. Dagen har gått förbi och jag känner att jag fortfarande fått in lika lite i huvudet. Men det spelar inte större roll. Mina tankar är på tävlingen och på vilka möjligheter där ligger.. och på hur liten chansen är, men att den faktiskt finns.

Idag trodde jag att det skulle bli en helt vanlig dag, men när jag väl vaknat till fann jag två mejl från främmande människor som ville hjälpa mig i mitt projekt med galan för de hemlösa. För er som inte vet.. så har jag varit med i tidningen i Höllviken och i Malmö angående mitt projekt och har fått stor respons. Ett av de mejlen jag idag fick var angående av kvinna som ville ställa upp och uppträda. Min kropp svarade ivrigt ja och jag hoppade för stunden upp och ned i iver och för första gången på länge.. såg jag mitt största leende på ansiktet. Det är här min passion ligger. I att göra någonting för andra. Och att få göra någonting såhär stort - ja, det är ännu bättre. Så min dag ska gå åt till lite telefonsamtal, sedan ska jag göra mig en gomiddag, plugga lite extra och sedan lägga mig i tid. Imorgon väntar en ny dag. Vi får hoppas den blir lika bra som denna..

Kommentera

Publiceras ej