Hope

0kommentarer

Att vakna upp idag var till en början segt och på något sätt kände jag mig mer sårbar än någonsin. Att vakna upp utan vetskap, med rädsla och med sitt hjärta i öppet spel är det ren självklarhet att man känner sig osäker på nästa drag. Jag har ingen aning om vad som kommer att hända. Jag har ingen aning om vad jag själv gör. Men jag vet om att jag inte tänker ge upp. Jag tänker inte låta min rädsla hindra mig. Jag tänker inte stå och vänta på tåget som aldrig anländer, men jag tänker vänta på ljudet av de visslande bromsarna. Om det blir så att tåget aldrig kommer fram så kommer det bli så att jag säger hejdå till det och går därifrån. Redo att finna ett annat tåg som kan föra mig framåt. Oavsett hur smärtsamt livet än är och hur många som än försvinner så har mitt liv fortsatt framåt. Men så länge jag har trott på något har det inte svikit mig. Så om jag forsätter tro, om jag fortsätter följa min hjärtas röst kanske jag hamnar rätt tillslut. Hearts way can't be the wrong way. :)


Kommentera

Publiceras ej