Christmas spirit

0kommentarer

Efter att ha fixat med projektarbete, tvätt, fotbad och en hel del andra småheter under dagens gång.. tog jag mig en cykeltur genom Höllviken under nattetid. Höllviken var ovanligt upplyst. Trädgårdarna är upplysta av ljusslingor lika tydliga som älvor. Till och med skogarna lyser mer på grund av husens pyntningar. Adventsljusstakar står längs husens fönsterkarmar och stora stjärnor hänger i vardagsrums fönstren. Affärerna är pyntade med glittrande granar och byns träd är upplysta med ljusslingor. Julskyltningen var inte vad den brukar vara då stormen förstöre möjligheterna för en att gå ut. Jag inviger därför årets vinter utan snö, utan julskyltning men med dekorationer och värmekänslor. Det enda jag fann mig sakna idag var en pojke. När jag öppnade dörren föreställde jag mig hur det vore om min pojke låg i sängen, mötandes med ett leende som fått hela min kropp att pirra. Jag har aldrig varit med om det, men det betyder inte att jag inte kan föreställa mig det. Jag är väldigt självständig och medveten om att jag klarar mig själv. Det är få dagar jag verkligen känner att jag har någonting att sakna eller längta efter. Men idag gjorde jag det. Föreställde mig hur det vore att springa fram och lägga mig i min pojkväns famn, fnittra mig genom konversationer och diskutera ämne efter ämne. Hur det vore med en puss på pannan, hans hjärteslag mot mitt öra. Längtan efter att göra mitt hem till någon annans. Jag vet att det kommer. Jag oroar mig inte. Jag bara föreställer mig det. Längtar efter dagen det blir mitt. Det är julens värmande ande som får en in på dessa tiderna, då julen är en av de kallaste årstiderna - men kärlekens mysigaste tillfälle. Jul,Jul,Jul.. Har du några ovanliga julklappar åt mig i år?

Kommentera

Publiceras ej