A joy I haven't feelt before

0kommentarer

Ni anar inte hur det känns att lägga sig idag. Trots att jag har så onda fötter, så tung kropp och lurvigt hår lägger jag mig med en lycklig känsla i kroppen. Efter en helkväll på en 18-årsfest i stan har jag lärt känna så många människor, fått så mycket upplyftande kommentarer och dessutom haft en helrolig kväll på köpet. Jag kom dit, ensam och ovetandes, blyg och tillbakadragen och möttes av öppna famnar med människor som tog sig till mig som att de alltid känt mig. Det blev efter ett tag så oerhört lätt att slappna av och plötsligt stod jag och minglade med människor, dansade med främlingar och sjöng med till klassiker. Pojkarna var många och mitt leende var på helspänn. Och jag tänkte inte ens på det. När kommentarer som.. "Du har ett leende som får alla här inne att smälta.. och du vet inte ens om det".. sades fick jag ett leende som inte gick att ta bort.. Likadant var det när den främmande Alex går fram, ser mig i ögonen och säger "Det är någonting med dig som står ut. Trots alla vackra tjejer här så är det dig man lägger märke till. Och vet du vad? Man ser i dina ögon att du har personlighet. Jag tror det är därför".. Alla dessa kommentarer som sades gång på gång fick mig att hamna i något sorts trans som fick mig att tro att jag drömde. Glädjen har åtminstone varit lyckad och glädjefylld och att lära känna människor och att äntligen få vidga sina vyer är en fantastisk känsla. Man märker verkligen att det är nytt - det var så mycket olika människor och det var så mycket olika personligheter, men alla gick ihop. Bubblan idag är helt okej, min kväll har varit lyckad och jag tänker lägga mig så länge jag är i denna lilla bubblan medan vinden viner hårt utanför fönstret.

Blir en ordentlig uppdatering imorgon!

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej