Up on my high heels

0kommentarer

The day has been greeaaat..

Jag vaknade upp till strålande solsken och blåhimmel. Det tog bara ett par minuter att göra sig i ordning så jag var färdig tidigare än planerat. Jag tog cykeln och cyklade till byn istället för att ta bussen. Trots blåsten var det skönt att få känna naturen. Fåglarnas sång följde mig hela vägen medan jag fick se upp med att inte köra på sniglar samtidigt som flera insekter flög förbi mig. Det är ganska intressant.. Man tänker inte på det, men det finns varelser i vår vardag vi inte ser..

Morgon kom till en början och när jag tagit mig ett första steg på skolan fick jag en omfamning, varmare än jag föreställt mig .. och dagen blev plötsligt bättre. Efter den snabba lektionen följdes tre timmar av fika, vars innehåll blev glädje och känslosamhet. Någonting som förgyllde hela dagen.

Jag har börjat förstå att allting händer för en anledning.. och trots att jag trodde att jag kom in i en persons liv vid helt fel tillfälle, så börjar jag inse att jag kom in vid helt rätt. För bara sådär har vi funnits platser hos varandra vi annars inte hade fått.. och nu har en relation starkare än vi trodde skulle komma skapats . Det känns så. Det känns bra.

Så det var som jag sa - en ny början. Alla skolans uppgifter har jag tagit tag i, jag har tagit mig ett extra varv med rullorna, jobbat och blivit upplyft.

Och jag är helt färdig - kroppen är helt slut.. och nu längtar jag efter att få somna .. så att jag kan vakna och möta morgondagen.

Kommentera

Publiceras ej