Never giving up

0kommentarer

.. because no matter how bad life is, it only gets better.

Efter en härlig dag med härliga vänner känner jag mig än en gång på topp. Jag har förstått varför saker och ting egentligen ockuperar mina tankar, varför jag tvingar till mig de där dåliga tankarna.. Men just nu tar jag mig ifrån dem. Jag har blivit starkare.. Jag vet att saker och ting gör ont, jag vet att saker går fel. Jag vet att hjärtat kan såras. Men alla sår jag någonsin haft har enbart blivit ärr.. saker som jag minns och lär mig av.. men vet ni vad?Jag har alltid levt vidare.

Och så blir det även denna gång, denna gång går jag vidare och lyckas göra det med med stolthet. Allting sker för en anledning och så låter jag det vara. De som är del av mitt liv kommer och ska vara det. De som inte ska, de ska inte. Det är inget val, det är bara som det blir.

Det finns dessa människorna som kommer in i ens liv.. och på bara ett ögonblick kan man vet att dem ska bli något för en. Dessa människorna som man bara omöjligt kan tycka illa om. Och man försöker.. Man försöker vara så bra, bra nog, man vill bara att det ska gå lätt. Man vill att det ska kännas likadant för dem. Men ibland blir det inte så. Ibland blir man den som blir viktig för ögonblicket och bortglömd i nästa.. Eller så blir man den viktiga under de första årtalen som sedan hamnar på sidan av oförklarliga anledningar. Eller så blir man ingen alls. Och jag har alltid kämpat, just för att vara tillräcklig.. Hur det än har gått. Jag har alltid vara den som är viktig nog för någon. Vad har hänt då? Jag har aldrig blivit viktig nog för någon. För ingen har kämpat tillbaka. Så just nu känner jag att jag inte kan tvinga mig till människor som faktiskt inte vill eller kan vara del av mitt liv. Jag är trött på att kämpa. Jag borde njuta. Av det som finns. Och av de goa människor som faktiskt finns .. för utan att man vet om det, blir livet plötsligt tillräckligt. Man anar inte det, men de förenar livet mer än man tänker på. Ni mina vänner, är alla guldvärda.


Så det tänker jag njuta, av den fina tid och de fina människor som finns.

Så jag lägger mig med ett leende på läpparna och säger bara en sak..
SE BAKSMÄLLAN 2!

Haahaaaaaaa, så braaaa!
Ett sådant äventyr ska upplevas.. så är det bara.

Sov gott. Hoppas ni får en fin helg.


L.
I'm gonna conquer the world!

Kommentera

Publiceras ej