Ett liv utanför.

0kommentarer

Knapparna på tangentbordet knapprar högt när jag skriver i skolan.. Janne och Danni pratar redigering bredvid mig medan andra fokuserar på sina projekt. Jag själv vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag ska göra en blogg till Michelle, men beroende på hur hon vill ha det vill jag egentligen ha det till en fritidsgrej. Att ha en tidspress gör det väldigt mycket svårare.

De senaste dagarna har jag haft en riktig bloggtorka. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag har haft så mycket omkring mig och gjort saker, men ändå haft tid över.. Men ärligt talat så har jag inte tänkt på bloggen, inte en enda gång. Jag kom på den idag, på grund av Michelle. Det är väl konstigt..?
Jag undrar varför det blir sådan torka.

Jag kan väl ärligt talat säga att ingenting har varit viktigt de senaste veckorna. Jag har inte brytt mig om någonting, tagit jobb före skola, sömn före skola.. och jag har hellre varit för mig själv än med folk. Det var så skönt. Under lördagen stängde jag av min telefon, köpte hem räkor, vitlöksbröd och aioli och satte på två riktigt bra filmer. Huset var fyllt av tända ljus, det var ingen mer än jag hemma och jag njöt av varenda minut av ensamhet. Så skulle jag vilja det , minst en gång i veckan.. När jag skaffar lägenhet kommer jag kunna ha hur många av dessa dagar jag vill, det längtar jag efter.

Nästa vecka ska jag och Danni bo i hennes kusins lägenhet i en vecka. Det kommer bli så oerhört roligt. Det kommer vara som semester för oss kan jag ju ta och tala om, haha! Vi kommer ha myskvällar, disneykvällar, matkvällar och badkvällar.. Underbart. Vi tar verkligen vara på tiden när de gäller! När den veckan gått förbi kommer vi bo hos hennes pappa, som då är i Thailand, så då kommer ytterligare en vecka. Det kommer bli lite lättare för mig, för de ger mig en paus samtidigt som Danni kommer få upp mig till skolan. Och det bästa av allt är ju att vi kommer ha det så jääävla bra.

Jag har börjat träna. Mamma har köpt hem träningsvideor som man gör hemma och jag ska säga er - fyfan vad det tar. Efter ett 35 minuters pass hade jag så svår träningsvärk att jag knappt kunde gå. Nu ska vi köra på det bandet minst 3 dagar i veckan, sedan har jag pappas crosstrainer och dricker fortfarande pulverdrycker. Det känns skitbra. Träningen gör mig helt utmattad och jag sover som bäst på nätterna. Jag hoppas på att jag kommer hinna träna tillräckligt mycket för att gå ned tillräckligt till sommarn. Det känns som att det är så långt ifrån, beroende på hur kallt det är, men det är Mars månad.. Snart är sommarn här. Tiden går ju så fort!

Skolan har som jag sagt, gått upp och ned. Jag har fått två varningsrapporter ,vilket verkligen är mindre bra, men jag har tvingat mig själv att skärpa mig och bortsett från att jag råkade försova mig imorse har jag skött mig väldigt bra. Jag fick ett MVG häromdagen, så så illa kan det ju inte gå!

När det gäller Otto så vet jag inte hur många av er som förstått att det inte blev någonting. Vi träffades och tyckte om varandra, men beroende på hans livsval kom vi inte helt överens och efter en tid var vi så långt ifrån varandra som man kunde komma. Vi träffades ju inte mer än i två veckor, så det hann aldrig bli någonting.. Alltså inget jag var särskilt ledsen över heller. Naturligtvis är det tråkigt.. Han var den första killen jag på två år tänkt mig att satsa på, men jag förstod efter en tid att det nog inte var honom jag tyckte om.. Så nu får jag vänta tills jag hittar personen jag tycker om och inte känslan.

Jag har åtminstone fått ett sommarjobb, hos min faster i år igen, vilket känns superbra.. sedan hoppas jag på att få vara barnvakt litegrann och sedan finns det säkert några småsaker man kan göra. I sommar har jag ju fyllt 18 så de kommer nog bli en väldigt rolig sommar och mycket mindre jobb.. eller ja, det hoppas jag på iallafall, nu när jag är 18.

Vi ska ju resa i sommar. Pappa och Catty tar oss till Turkiet, vilket ska bli super, det är ett superfint hotell och att bara få komma iväg är ju underbart i sig. Sedan hoppas jag på att jag kommer kunna ha pengar så jag kan åka en runda med brudarna någonstans.. Till Rhodos eller något. Sedan.. sist av allt.. Vill jag verkligen till London. Denna underbara stad jag drömt om och alltid känt mig dragen till, vill jag bara se i sommar, om så bara några dagar så vill jag. Jag vill gå på maddame tessaue och gå och se den mest magiska teatern - fantomen på operan, vars akter jag kan utantill.

Så vad väntar i år?
Jo, frihet och förhoppningsvis många resor. Sedan håller jag tummarna för att det blir en magisk 18års dag.. och många fler magiska ögonblick!


Nu måste jag återgå till mitt arbete. Det är äntligen fredag och ikväll blir det fredagsmys i Båstad!

*Nu é de fredagsmyyyyyysss..*

Hoppas ni har det bra.

L.










Kommentera

Publiceras ej