Reality

0kommentarer

När jag vaknade i min säng igår sträckte jag ut mig extra länge. Mh, att vakna upp i sin egna säng var det skönaste man gjort på länge. Det är verkligen det bästa med att komma hem. Att sova i sin egen säng. Jag låg kvar där ett tag, klockan var inte mer än halv nio ändå. Jag såg mig omkring i mitt rum, inte för att det var fint, utan på röran. 4 stora väskor med packning och en större väska med materiella ting. Min one piece låg ihopkastad på golvet mitt i röran. Uh, det är väl bara att börja.. Men jag orkade inte riktigt. Istället lade jag mig på soffan med riktig frukost, en vanlig macka med smör och ost. Underbart. Ett glas mjölk. MM. Haha, att vanlig mat kunde vara så efterlängtat. Solen lös utanför och varmt var det eftersom alla skulle till stranden.. Men jag drog på mig min onepiece och höll mig inomhus. Sol var inte det jag kände för. Istället tog jag igen allt jag missat - alla tidningar, alla nyheter - vad har hänt medan man var borta? Alla facebook uppdateringar, bloggar och film trailers som släppts.. Också satte jag på tvn och såg på gamla tvprogram jag totalt glömt bort. Det var skönt, vardagliga rutiner. Samtidigt redigerade jag över 400 bilder och skrev 3 långa texter. När klockan hamna runt sex var jag klar med hälften, men lite middag behövdes. Det blev lite makaroner som mättade gott. Sedan fortsatte jag. Tidsnog såg jag på sakerna omkring mig och bestämde mig för att dela upp högarna av kläder. Allting skulle tvättas så jag tog ned det och lade det i högarna med tvätt.
Högarna med tvätt som idag står och väntar på mig. Jag har nyligen vaknat och det är dag nummer två. Det känns som att jag fortfarande är på semester. Jag vaknar tidigt och väntar på att få gå ned och säga "Meraba" och sedan lägga mig på den varma stranden. Jag vill vara kvar på ett sätt. Vill njuta mer. Det var precis när man skulle åka hem som man hade börjat vänja sig, börja lära sig alla vägar. Men det var ändå så bra att åka hem efter en vecka. Man ska åka hem när det är som bäst:)
Idag är jag lika trött som jag var igår, förvånansvärt nog. Jag vet inte varför jag är så trött men orken i kroppen är ovanligt låg. Jag lägger mig tidigt, sover superbra och vaknar tidigt. Wierd.
Nåja. Nu ska jag börja tvätta och sedan lägga mig en timme i solen. Jag är inte klar förrän sent i eftermiddag, så efter det gör jag mig i ordning och åker in till Oliver i stan. Vi ska se the Hangover 2 och sedan stannar han över natten. Super härligt.
Vi får se om jag skriver en lång text om Turkiet idag, jag känner att det kliar i fingrarna så förmodligen får ni nånting. Det har varit en underbar resa. Vi har gjort en massa och jag kan till och med kryssa av saker från min "to do in a lifetime- list".. haha.. Så håll er uppdaterade.
Louise.

Kommentera

Publiceras ej