Nödvändig sömn

0kommentarer

Ilskan från igårkväll har lagt sig. Jag känner mig istället komplett utmattad. Kroppen är helt slut, ögonen svider och orken är låg. Det kan bero på att jag runt klockan tre äntligen lyckades somna för första gången på två dagar. Jag hade bestämt mig för att gå upp tidigt egentligen och ta en promenad med min vän Malin, men min kropp lydde inte och istället har den jäst i sängen i den efterlängtade sömnen. Jag har varit så gott som onåbar. Men nu är jag vaken och känner värmen i rummet. Träningen får vänta tills ikväll. Jag tänker lägga mig ute i solen och sätta musiken i öronen, utan flödande tankar och jobbiga känslor. Jag tror det är därför jag blir så arg som jag blir. Eftersom kroppen inte orkar med att vara ledsen eller att tänka, att behöva känna efter i allt. Jag blir så trött av att vara trött. Allting blir tillsammans för mycket.

Så idag ska jag börja släppa det omkring mig. Det är bara sex dagar kvar och sedan kan jag släppa det helt och låta en annan verklighet fånga mig för ett tag.


Igår var det flyttdag. Efter en någorlunda jobbig men ändå bra morgon var allting packat och klart och vi tog bussen till centrum. Efter det var det en sådan supermysig dag med familjen. Vi åkte in till Limhamn och åt middag. Det blev bläckfisk för mig som jag inte ätit på år och dar, supergott. Sedan gick vi ut med hundarna och mös av det mysiga klimatet. V begav oss sedan ut på ribban där jag aldrig någonsin varit, fråga mig inte varför, det är ju ett supermysigt ställe. Både att bada och äta glass på och framför allt middag. En restaurang mitt ute på havet, helt underbart. Där sprang vi dessutom ironiskt nog på min nye vän. Karma, haha. Sedan åkte vi hem och tog en kvällsglass på videobutiken. Pappa gick med på att hyra "Paranormal activity 2" så vi satte oss i vardagsrummet, rullade ned och släckte överallt. Hihi, jag har ju sett den innan men det fanns nya scener i denna.. Den är inte så pass läskig. Den får en att hoppa till då och då, men det är mer så att man skrattar. Plötsligt var klockan alldeles för mycket och det var läggdags. Och nu sitter jag här. Natten har passerat, förmiddagen är kommen och en ny dag väntar.


Hoppas ni får en vacker måndag.

L.

Kommentera

Publiceras ej