Bye Sweden..

0kommentarer

Hello Turkey!

När jag cyklade till min mamma idag så kände jag doften av fläder. Jag förstod att det fanns omkring mig såklart, men att jag inte tänkt på det. Det luktade sommar och jag insåg nu att jag faktiskt har sommarlov. Det känns megakonstigt. Känner inte mig färdig. Känner mig inte avslappnad. Skolan har inte varit alls lika.. spännande i år som under förra. Ingen längtan efter lov eller så, utan bara längtan efter att slut på skolan istället.

De senaste dagarna har varit superbra. Det visar sig att jag har ett omedvetet pms humör.. Och ja, jag känner av det men får inget stopp på det. Det är så hemskt och se hur det smittar av sig på människorna omkring mig när jag inte vill annat än och få folk att le. Kanske behöver den pausen jag får nu. Hoppas på att jag får rensa själen och att jag blivit starkare tills jag kommit hem.

Studenterna var helt okej i år. Den första studentdagen var sååååå stressad. Jag cyklade igenom hela Höllviken mellan 19.00-23.00 med en person på pakethållarn.. Ja, de var inte helt lätt.. Men det var ju värt det såklart. Vi fick grattat alla våra kära vänner.

Innan studenterna hade vi faktiskt som roligast. Hahah.. Hampus, MG, Sebbe och Calle gjorde mig och Josefin sällskap hos min mamma där vi drack vin och skrattade tills vi grät. Som vanligt. Alla gånger vi varit med dem har vi skrattat tills vi gråtit.. Bokstavligttalat..  Åh, jag längtar bara efter att va mer med dem! Haha! Efter att vi druckit ett x-antala koppar kaffe och ett x-antala boxar vin.. (Haha!) lämnade vi grabbarna på första studenten och cyklade därefter vidare till person till person tills vi tillslut hamnade hos Helen där vi festade med ett gäng goa vänner.

Jag låter bilderna tala för sig själva.. Haha



































Dagen efter var det min kusins tur och jag var ensam ifrån familjen att ta mig dit. Men det var roligt. Släkten var där tillsammans med gamla vänner . Och där var det livat.. Jag kan lova er en sak och det är att alla som var över 40 ägde sönder dansgolvet.. Haha! För mig var det hyfsat lugnt,  var hemma i tid och sov gott:)




Nu har dagarna fortsatt gå och skolan har väl varit sisådär. Jag har klarat mig i de flesta ämnena åtminstone. Känns helt okej ändå. Världen går inte under av ett IG så..

I torsdags blev det ingen shopping med pappa. Istället bytte jag om och hängde min kamera runt halsen och följde med på honom firmafest. Det var för MTG. Ni vet.. De som ansvarar för Rix FM, TV3 osv.. De lanserar en ny kanal och bjöd in alla sina kunder.. Jag bjöd in mig själv lite grann.. Men jag kan ju inte säga annat än att jag hade skitkul. Med lite rose till hands, pappas live musik och massssssa minglande människor blev det ett sant nöje! Nya kontakter gjordes och tillräckligt sent kom jag hem med ett leende på läpparna och kände mig supernöjd med dagen. Det är ju ett ställe jag definitivt kommer hålla mig till:) Och bara för det tänker jag göra reklam för mina nya vänner ju.. De flesta av er har ju Iphone så jag tycker ni ska ladda ned "Band it" appen. Den är gratis och har hur jäkla bra musik som helst. Jag brukar lyssna på vägen till skolan.. För er som gillar rock är det definitivt något ni ska ta er in på:)

'

'




Min sista dag i skolan innebar två korta timmar med kaffe och kaka. Därefter städade jag hela huset och förberedde för kvällen. Mina goa vänner kom över. Vi grillade och krängde en massa gott medan vi drack lite vin. Superhärligt. Natten blev lika härlig .. och lika rolig! Haha, den verkade ju aldrig ta slut.. Haha. Idag åt vi - helt färdiga - frukost och latade oss på terassen medan regnet började snudda vid marken. Då njöt jag, jag var den enda som var genompigg och älskade regnet.. Hihi, ja,då var det mysigt..







(Hahah, bilden på fille säger allting om nattens gång!)




Resten av dagen har jag stressat mig igenom. Huset har städats, kläder har vikts och plockats undan, väskan har packats om säkert 5 gånger och jag har kollat igenom alla saker om och om och om igen. Nu håller ipoden på att fyllas med låtar och filmer som jag kan ha under flygresan och nätterna jag ligger vaken.

Ja, som ni förstått ska jag iväg! Äntligen blir det semester!! Pappa och Catty tar med oss barn på resa till Turkiet! Äntligen något annat än Spanien.. Haha.. Det ska verkligen bli supermysigt. Vi kommer bo på ett femstjärnigt hotell och har all inclusive! Det kan ju inte bli bättre.. Det är precis vad vi behöver och framför allt jag. Min verklighet stannar här. Jag vet att man inte ska rymma, men ibland kan man behöva en paus. Och den tar jag nu. Om tiden stått stilla eller spinnat framåt när jag kommer hem får vi se. Jag hoppas iallafall att jag mår bättre. Vilket jag nästan är 100% säker på att jag kommer göra.

Nu är klockan halv två och jag har precis blivit färdig. Filippa ligger och vilar bredvid mig. Jag tror inte jag ska lägga mig innan det är dags. Jag klarar mig utan timmarna.

Ni får tyvärr nöja er med den här uppdateringen, för jag är såååå trött och orkar inte gå in på djupet idag. Men när jag kommer hem ska ni få bilder ifrån både stundenter och fester och framför allt .. från resan! Jag hoppas ni får det bra härhemma. Jag hoppas ni njuter av regnet, haha, jag kommer sakna det faktiskt. Och får ni fina dagar hoppas jag ni njuter av det också.



Bye.

L.

Kommentera

Publiceras ej