"Sommarlov"

0kommentarer

Sommarlov var det enda man längtade efter som liten. Vi övade i månader på avslutningslåten.. "Sommarlov".. och när det var slut i slutet av juni så var det just det, sommarlov. Men denna gången var det inte alls så. Tvärtom har man inte ens tänkt på att det är sommarlov, eller räknat sina sista dagar i skolan. Det har inte varit ett speciellt avslut. Utan nu är det bara så att man börjar tänka på att man har några lediga dagar. Tiden går fort och man har fortfarande jobb och ansvar. Det är inte lika lätt eller lika förväntansfullt längre. Därför är jag glad över hur det kändes igår.. Då man först sov länge och sedan kunde små pula lite genom och städa rummet och fixa därnere och bara busa med hundarna. Jag njöt så pass mycket att jag hoppade omkring till musiken, sprang med känslan och fick mina hundar att skälla av min energi. De sprang med mig medan jag hoppade och sjöng i trädgården. När eftermiddagen var slut började man planera lite halvt.. Hm, halvmulet väder.. Ja, det är bioväder.. Perfekt.. Transformers 3 har premiär. Efter man skrivit ut det på facebook var planerna igång och klockan 9 möttes jag, Bea, Fredde, Emil, Matte och Vicki på Höllvikens biohus. Goa vänner. Glade Fredde som gör allting till ett nöje och galne Emil som alltid beundrar den mörka sidan(på ett ironiskt sätt) och trötte Bea som halvsov genom filme. Hahaa! Och jäklar vilken film.. Vi satt som på nålar. Vi skrattade, vi fightades(Nästan, jag ville ge den där kärringen en smäll) vi skrek, vi(jag) grät, vi hoppade till, vi blev arga och vi blev glada - vi kände nedgång.. och vi kände hopp. Hahaha, på ett ungefär.. Hur som helst var det en riktigt jävla bra film som jag starkt rekommenderar.
När vi kom ut runt midnatt bestämde vi oss för att åka vidare hem till Fredde. Där sattes bubbelpoolen igång också drack vi öl, vin och Fredde bjöd på goa drinkar i det varma badet medan regnet öste över oss. Efter tre tog Fredde ut varma myskläder åt oss också lade vi oss i vardagsrummet. Vi letade filmer i en evighet och kom tillslut fram till nån konstig med en alien.. Paul fick han namnet som... vilket namn att ge en alien liksom.. hahah.. Oh, roligt hade vi allt. Fredde är fruktansvärt go. Väldigt gohjärtad och kan göra vem som helst glad och få vem som helst att känna sig välkommen och uppskattad. Underbart.
Steffie gjorde oss slutligen sällskap och efter kurrande magar satte vi oss i bilen och körde till Lockarp. Mannen i kassan skrattade åt hur mycket mat vi beställde. Vi skrattade högt tillbaka. Sedan hände det jag älskade mest - vi körde, med ösande regn och hade höga ballader strömmandes ur högtalarna - också sjöng vi med. Vi tog i, halvskrek nästintill och skrattade högljutt åt varandra medan vi körde på de regniga vägarna - Det är detta jag älskar med Steffie , our music moments, då vi lyssnar på låtarna, känner dem och tar in dem in i kropparna. Underbart. Fan vad musik gör mycket!


Tidsnog blev vi alla trötta och efter lite mat började vi dra oss hemåt. Det duggade fortfarande när jag tog mig in genom dörren halv sju på morgonen. Det var meningen att jag skulle sova.. Men jag var ju inte trött. Nu blev det ju tvärtom. Så jag lade mig i sängen och lyssnade i en evighet på musiken och lyckades tidsnog somna.
Nu har dagen gått, det öser ner utanför fönstret och mullret är nånstans långt borta. Vi småsnackar om bubbelpool och drinkar idag igen, så vi får se vart lördagen hamnar.. En sak vet jag iallafall.. och det är att det är så skönt och känna att man är ledig, det är så skönt och känna att man har tid för saker och ting. Det är så skönt och känna att man kan slappna av.
Njut av ert sommarlov, att vara ledig hjälper!
L.

Kommentera

Publiceras ej