Efter alla neddragande tankar..

0kommentarer



Baserat på bilden förstår ni basiclly hur mina dagar ser ut. Eller hur min dag sett ut idag. Ett basic Fuck you to the world. I am me and I'll always manage. Typ.

Skrev ett långt inlägg innan. Ett långt dramatiskt inlägg som nu ligger på utkastet. Jag funderar på om jag ska lägga in det eller inte. Jag kan ju säga såhär. Om jag brukar vara dramatisk, så är jag långt över överdramatisk där.

Dagarna har varit tunga. Attacken i Norge gav nog ett extra tungt moln över mitt redan lite tyngre moln. Och därför blev det väl så.

Under nästintill hela kvällen har jag legat och pratat i telefon med en annan vän som verkar ha det lika tungt som jag. Den smärtan man plågas av i kärleken är den värsta. Jag förstår mig på den, men det betyder inte att det blir mindre jobbigt. Och att bara sitta på andra sidan utan att göra något.. Är alltid lika hopplöst och oförändrade. Men att stödja är väl det enda som tyvärr kan räcka till.

Jag orkar inte riktigt tänka mer för ikväll. Jag motsäger mig själv hela tiden, utan vilja till det. Jag bestämmer mig för en sak också händer en annan. Jag sa ju inga pojkar och inga kyssar - och jag höll på det, jag säger nej, jag var ointresserad av varenda jäkel igår.. Men i slutet av kvällen blev jag kysst. Inte för att det var något som skulle betyda något och inte för att den var långvarig, haha. Men jag sa det ändå och idag kommer jag se till att någon inte ens ska få kyssa mig, hur mycket de än försöker. Jag känner verkligen att jag är trött på det och en förändring kommer att ske. Jag är för snäll. Jag ska inte vara det längre. Jag ska stå på mig själv nu. Känna mer respekt för mig själv. Så idag motsade jag mig själv för sista gången. Jag ställde upp för en person jag inte borde ställa upp för, i tron på att den människan kommer ge mer än jag anar. Och jag ångrar inte det. Jag kanske är naiv, jag vet inte. Men han är den första som tagit sig innanför ramarna med ren ärlighet. Det måste betyda något? Jag är inte redo att ändra den situationen riktigt än, jag ska bara.. få den att hamna på rätt spår.

Nåja. Slutgrubblat. Kan inte sova. Ska upp snart. Så går ned och tar mig ett bad,lugnar nerverna och sätter på lite musik från fantomen på operan. Sedan packar jag mina väskor och sover någon timme innan jag åker till pappa och städar.

Kanske lägger in inlägget imorgon.

Låter kanske mindre dramatiskt då. Eller inte.

Jaja..


Sov gott.


L.


Kommentera

Publiceras ej