Att se saker med nya ögon

0kommentarer

Ibland gör jag något jag älskar.  Jag hamnar i ett sorts trans och håller mig helt för mig själv medan jag tar mig tillbaka till barndomsdagarna. Oavsett hur gammal jag blir, så förändras aldrig min syn på disneys klassiker. Även om jag är äldre nu så känner jag bara att jag uppskattar det mer.  Att jag haft turen och växa upp med sådana filmer. Jag ser det med andra ögon, större ögon, eftersom det längre inte görs disney som den vi hade på 90talet.
Man kommer föralltid ändå leva vidare med dessa disneyklassikerna.
Under dagarna som går kan jag finna mig själv dansa till gamla disney låtar ute i trädgården eller nynna på melodier som aldrig glöms. Det är ju även det man älskar med julen.. Då man påminns om varför man älskade att vara liten, då dessa klassikerna visas på tv. Nu såg jag precis på  "Lotta på Liseberg"(för första gången någonsin!) och just idag hade dem disney-tema. Jag fann mig snabbt med klumpen i halsen och hörde publiken ta i med sina hjärtan i hand. Underbart. Den disney vi växt upp med är den vi alltid kommer dela med oss av, minnas och ge till våra barn. Och jag måste säga.. Dessa svenska musikaler vi har haft är några av de vackraste. Där är jag glad över att vara svensk, för den svenska disneyn har varit någon av den finaste som vi haft. Det finns både de lugnaste som alltid sätter alla i trans, eller alla de roliga som får en att komma igång.. oavsett så har disney faktiskt alltid varit bäst - och både vuxna som små minns varenda en. Det sorgliga är att detta var 90-talet. Det animerade skitet som görs idag kommer aldrig bli så bra som 90talets..
Det är lite tomt om dagarna. Jag ska uppdatera, jag lovar. Det händer massor. Är ständigt ute med vänner, badar jacuzzzi hos fredde och dricker goda drinkar. Det är sommarn som bäst. Det kommer om Turkiet också, det är bara fruktansvärt tidstagande att redigera över 600 bilder och den tiden har jag inte riktigt än.. Men det kommer, jag lovar.
Så länge får ni njuta av mina favoriter..
¨

'



Kommentera

Publiceras ej