A broken pattern

0kommentarer

När jag gick upp idag så gick jag upp med svidande ögon och en trött kropp. Vädret gjorde kroppen ännu segare, men tillslut kom jag fram till jobb och lät dagen passera. Jag följde timme efter timme på den stora klockan, man glades över att jag tjänade mer för varenda timme som passerade. När jag reste mig kände jag benen knipa i stark smärta - träningsverk. En sådan enorm träningsverk. Jag gick som en anka. Jag hade ont - på riktigt, men njöt, njöt av att träningen varit så bra. Något jag kommer hålla igång cirka varannan dag.

Idag kommer jag lägga mig tidigt, för jag är äntligen hemma hos mormor och morfar och jag ser just nu min sköna säng utbäddad bakom min. Den enda sängen jag alltid sover i. Åh, jag längtar efter att få lägga mig.

Dagen har gått bra. Vi har alla barnbarn varit härhemma och ätit middag, supermysigt. Och sedan har vi bara tagit det lugnt. Mormor och morfar sitter i vardagsrummet och ser american idol. och jag tänkte snart gå ut och göra dem sällskap. En jobbdag till imorgon, sedan fullföljs kvällen med ett äventyr i Danmark. Impulsivt och lite vågat. Jag hoppas på att det blir roligt. (Hoppas på att jag faktiskt åker)

Sov gott.

L.

Kommentera

Publiceras ej