När man inte tänker på ansvaret.

1kommentarer

Jag tycker att jag själv är en väldigt mogen själv. Jag är stor nog att ta hand om mig själv.. Jag kan tvätta, laga mat och göra allt som behövs för att bo själv.. Men sedan finns det de sakerna som man anser är så lätta - som lämnar spår man inte tänker på.. Som idag - utan att fråga - använde jag mammas silverputs till smycken som inte ens var i silver.. och nu är hela diskbänken förstörd. Den kostar tusentals kronor att ersätta.. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag som trodde det var helt ofarligt... blev ju helt förstörd när jag såg mammas reaktion. Jag visste inte.. Men där visar också hur jag inte tänker på att jag behöver läsa instruktioner och ta ansvar.. Där inser man att man inte är helt och hållet redo, för det finns grejer man fortfarande inte kan ta ansvar för.. Och nu sitter man här och känner sig dum.. och de finns ingenting man kan förbättra. På sin ilska skar mamma sig i fingret när hon började på maten och när hon började gråta förstod jag att det var värre än jag anade.. Att höra henne gråta var nog det värsta jag varit med om på länge. Så från och med nu gäller det att verkligen tänka efter kring allt man gör.. och att ta ansvaret och om man inte vet - så fråga någon annan.. det är så det går till, oavsett hur mogen man är..

Förlåt mamsi.. var verkligen inte meningen. Hoppas vi kan fixa det..

1 kommentarer

mamma

11 Jan 2011 10:38

Ja, nog gjorde det ont alltid:)

Kommentera

Publiceras ej