Bortglömd.

1kommentarer

Jag har nästan glömt bort att jag haft en blogg. Gud vad konstigt det kändes. Men livet har passerat, dagarna i olika hastigheter. Torsdagen var lika jobbig för oss alla. Vi hamnade alla i våra olika sängar med chocken ytterst och den tunga sorgen i hjärtat. Jag fick samtalet på natten och kunde inte sov inte på hela natten. Dagen fortsatte med en hel del samtal.. Många ledsna hjärtan. Förtvivlan. Den tomma känslan går inte riktigt att förklara, när man vet att det är försent. Dagen fortsatte i samma anda. Fram till jag och Danielle hamnade på bion.. Det kändes hemskt att gå ifrån det tomma intet till den enorma styrkan av känslor, men filmen fångade en totalt. Man log, man hänfördes.. Det kom till och med några  "sqeeeks" ur både mig och Danni..(mest pågrund av Cam Gigandet).. Men det som fick en att applådera till filmen, sjunga med i låtsarna och nästan resa sig ur sätet var Christina Aguilera. Rösten, framträdandet, dansen.. Arhh!!!  Med hjälp av Cher såklart. Hennes få framträdanden lyssnade man intensivt på.. Men hennes roll var perfekt, hon satte den klockrent och det var så härligt att få lära känna Cher litegrann.   Vilken film! När vi kom ur ur salongen dansade vi båda fortfarande till rytmen.. och man önskar man hade varit där! Helt klart sevärd film..Det är nästan en måste film.. Filmen hade ALLT den behöver.. Den hade skådespelarna... Den hade framträdandet.. Den hade musiken.. Den hade storyn.. Den är - Burlesque!

http://www.youtube.com/watch?v=7T5WSO115ZM&feature=channel

På fredagen låg samma moln över luften. Det kändes overkligt nästan, att finna den overkliga känslan när man vaknat. Sådant händer ju inte. Det finns inte. Men dagen fortsatte och jo, det hade hänt. Hälsningar stod över allt.. Ljus på skolan.. Minnesstunden fick sin spridning.. Dagens tyngd fick en liten lättnad när jag mötte mina vänner. Helen, Michelle,Johan, jag & lille Millesåklart gick och handla på Toppen inför kalaset. Vi fyllde vagnen och våra tre korgar. Haha, vi kan ha otroligt roligt ihop. och att vara ihop med sina vänner kan alltid göra det lättare. Speciellt med min fina Mille. Världens sötaste unge, som oavsett vad, kan få en att le. Efter packning och lite fix åkte jag och Helen hem till henne där hennes föräldrar bjöd på riktigt god mat. Efter att hennes hund ätit upp mina strumpor gick vi vidare och hämtade upp Danni och hamnade sedan hos Michelle där det blev en hel del dricka, en hel del skratt och en riktigt bra kväll. Vännerna får alltid en på bra humör.


Lördagen kom fortare än jag trodde. Jag somnade vid halv fem efter att ha pratat med Otto i någon timme.. Han bara frestar med den där El Macon hela tin, så jag frestade med min säng som är helt ny och perfekt för ens rygg, med dubbelmadrasser och ett mjukt skönt täcke, en mjuk kudde och är nybäddad.. Han själv som ligger i en minisäng blev.. ja.. avundsjuk. Han försöker köpa min ny.. kan ju bara säga lycka till(y)  När jag under lördagen gick upp vid tio lade jag mig i ett bad.. och fräschade upp mig på alla sätt man kunde och gjorde mig sedan i ordning. Vid två var jag på två gående ben påväg hem till Michelle där det var dags för lille Mille att ha kalas. Killen låg och skakade i hela kroppen, efter vad vi trodde var en förmodlig matförgiftning eftersom han kräkt, men när febern kom förstod vi att det antagligen var som han var sjuk. Men under dagen mådde han bättre och han lekte med sina nya leksaker och åt sin fina tårta och huset fylldes med folk. Alla våra förberedelser hade räckt perfekt, det blev till och med kakor över - vilket Michelle var så envis om att de inte skulle bli;) men de gick så bra och efter att alla gått var vi alla hungriga, så Michelles moster körde oss till byn där vi kunde gå på Konsum, Bella Donna och sedan Kina restaurangen. Jag kunde äntligen byta om från kärringaklänningen till ett par jeans och en tröja och kände mig som mig själv igen. Vi njöt av god mat, såg film och bara mös.. sedan spelade vi monopol där jag&&'nikki var de dåliga förlorarna och johan den självbelåtna vinnarn;D hahah. När tröttheten tog in begav jag mig ut.. och hem..

Söndag. Söndag. Söndag. Söndag. Kan ni tänka er vad jag har vaknat och börjat göra idag?
Jo.. Läxa. Jag satte mig rakt upp och gick in och redigerade en massa bilder. Det är nog den enda roliga läxan jag har. Jag ska fortsätta efter att ha packat och begett mig hem till pappa. Där ska jag sätta mig och studera så mycket matte som möjligt eftersom jag har Nationella på tisdag och onsdag.. så det är vad min onsdag går till.

I'll be in touch
L.




1 kommentarer

Tobiasirene

15 Jun 2012 11:32

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

Svar: Well thank you stranger! Always good with some great critisism!
Louise Norman

Kommentera

Publiceras ej