Alla hjärtans dag.

1kommentarer

Romantikens dag. Jag kan låtsas avsky den, som alla andra singlar. Vi sitter allihopa och finner olika smeknamn för denna jippodagen,i hopp om att det ska få oss att må bättre, just eftersom vi är ensamma. Men sanningen är att vi avgudar denna dagen och hoppas på att vi någon gång i livet ska uppleva vårt romantiska ögonblick, med just den där mannen som blir mannen i vårt liv. Det där ögonblicket vi alltid kommer minnas, som gör att vi återupplever det gång på gång och får oss att känna kärleken lika mycket varenda gång vi minns det. Men det ögonblicket kommer så sällan. Paren idag upplever planerade, romantiska dagar med röda rosor och choklad.. och jag säger inte att det är fel.. Men det där ögonblicket som gör alla hjärtans dag till alla hjärtans dag.. är inte de planerade gåvorna, det är det ögonblicket man överraskar sin käresta med något extra.. och ärligt talat.. vad har skapat dessa fantasierna? Dessa ögonblicken? Varifrån kommer dessa drömmarna?

Det enda jag kan minnas.. och det enda jag föralltid kommer uppskatta, är de ögonblicken som skapats på vita duken. De romantiska, omöjliga ögonblicken i filmerna som gör att vi alla smälter. De ögonblicken som skapar tron på äkta kärlek.

Så vad är alla hjärtans dag?
Jippo..? En chans att påminna sin älskling om hur viktig hon/han är.. en chans till en ovanligt romantisk kväll..? Eller är det rent av en dag då vi kan påminna oss själva om hur mycket vi älskar just den där personen i vårt liv.

Jag tror det är lite del av varje. Det kanske är skapat som ett jippo, men för varje individ är det chansen för var och en av oss att visa uppskattning för den speciella personen i vårt liv. Och för var och en av oss, är det vår chans att vänta på det där ögonblicket som gör just dagen så speciell.

Jag har inte upplevt det än. Det där ögonblicket. Det är okej. Det gör väl att man både tror mer eller mindre på att det kommer.    Jag har min familj, som jag borde uppskatta lite mer.  Kanske inte just med gåvor som blommor eller choklad, just de sakerna som ändå vissnar och tar slut.. Utan ord  som är tillräckliga för att göra dem glada. Samtidigt som jag önskar alla de kärleksfulla paren en romantisk dag, eftersom det alltid förgyller förhållandet. Också vill jag skicka varma omfamningar till varenda person i min familj, särskilt er mormor och morfar. Jag hoppas ni känner värmen i omfamningen. Men mest av allt.. Vill jag påminna alla mina vackra vänner om att oavsett hur dagarna ser ut så tänk på att var och en av er är viktig. Påminn er själva om att ni gör skillnad. För det lovar jag, att det gör ni. För någon gör ni skillnad. Precis som mina vänner.. Lukas, Michelle, Josefin,Danni..Peter.. Var och en av er gör skillnad. Så se omkring er och se på människorna ni har nära er och tänk på vilken skillnad ni gör, genom att enbart finnas. Tänk på att oavsett hur ensamma vi är, så har vi varandra att stärka och trösta. Vi har varandra att älska. Och det är värt allt.

Men jag har en annan sak, en mer personlig sak att tacka för.. och det är alla de filmer som jag växt upp med. Alla de filmer jag sedan liten sett och fått en fantasi av, en dröm av.. och alla de filmer som lärt mig innebörden av kärlek av. Jag vill tacka alla de historier som skapats och de ögonblicken som man föralltid kommer komma ihåg. Det är där äkta magi skapas. Det är då det omöjliga blir möjligt. Jag vill tacka för det som skapat hopp.

Så se nedanför, tryck på länkarna och njöt av några av de mest historiska ögonblicken..

Oh.. and ah.. Happy Valentines day..


(Det var tänkt att det skulle ligga några videos här, men blogg.se vill inte samarbeta.. och de går därför inte att lägga upp.. suck.. Så länge lägger jag ut några länkar på härliga videos av de bästa filmögonblicken vi har.. Och ja, det är de romantiska ögonblicken såklart..)


http://www.youtube.com/watch?v=6jaenOVhtzM

http://www.youtube.com/watch?v=UAtLKq8xcgg

http://www.youtube.com/watch?v=3BY3GSdjITY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Llj7ovMzCAo

http://www.youtube.com/watch?v=zLKDPiIzBz8

http://www.youtube.com/watch?v=ZLRdT7nRht0

http://www.youtube.com/watch?v=cv5beH43A58&feature=related










1 kommentarer

Anonym

15 Feb 2011 22:50

Jodå det går att lägga ut videoklipp, men nu måste högerklicka på filmen, och trycka på "Copy embed html", sen så funkar det som vanligt när du vill ha in det på din blogg.

Kommentera

Publiceras ej