Wellness in the stars

1kommentarer

Min natt har ännu inte slutat och morgonen har bara börjat. När klockan slog fem fick jag nog av att sitta still. Med ett ryck reste jag mig fär att dra på mig mina mysbyxor, min jacka och en mössa och begav mig ut längs Höllvikens tomma gator. Ljusslingor lyser längs gatornas träd och fönstrena pyntas av adventsljusstakar. Julgranarna vid konsum står framme, redo för att säljas. Julen är på ingång och det enda jag skulle vilja byta ut är regnet mot snön. För att hörlurarna glömdes gjorde jag min egen musik, sjungandes för mig själv medan jag gick i snabb takt. Luften var fuktig och gatorna sken av regnets fall. Himlen var stjärnklar och nästintill molnfri. Det var inte förrän jag kom till havet som jag såg hur stjärnklart det verkligen var när dolda moln skildrade sig. Jag stannade upp, i förvåning och beundran.. Att något som stjärnor fortfarande fångar mig så kan jag inte förstå, men så kan jag stå.. Se och be. Be till vad som än fanns bakom stjärnorna..   Ett snabbt stjärnfall föll över himlen och jag - lika chockerad som alltid drog snabbt ihop mina händer i en snabb önskning. Min kropp hamnade i iver och rus. Mina steg ökade, liksom musiken jag skapat i huvudet. Vinden var hård och kall. En lastbil körde förbi, men bortsett från det var det tyst. Jag fortsatte gå tills håret blivit kastat omkring av vinden, jackan varm och kroppen nästintill svettig. När klockan slagit om sex hörde jag hur bilarna började vakna till i byn. Det var morgon. En ny dag. Och jag hade börjat den perfekt. Sista vägen hem sprang jag och avslutade med ett långt, djupt andetag. Känslan av att gå in och lägga sig i sängen var inte alls fel. Men jag visste ju att tiden var alldeles för knapp. Istället har morgonen påbörjats och jag har bestämt mig för att inte sova. Nu kokas teét, med lugn musik i bakgrunden tillsammans med Dear John redo att läsas. Dagen är späckad, med skola, äventyr på vellinge blomman, spruta och räkmiddag med Danielle. Nu känns det som att man verkligen är igång.

Och det känns som att jag börjat min dag riktigt bra.
Måndag. Tänk att en måndag kan vara bra.

Om min önskan går i uppfyllelse, blir den ännu bättre.
Jag håller tummarna. Gör ni det också?

Hoppas ni får en fin dag.

L.











1 kommentarer

mamma

05 Dec 2011 09:18

...jag håller tummarna för din önskan:)

Kommentera

Publiceras ej