Reminded..

0kommentarer


Morgonen som varit blev lång, fylld av musik och långa tårar. Jag låg i tystheten och såg upp i tak
et, med låg musik av Joni Mitchell och låt tunga tårar dra sig längs kinderna och bak i nacken. För en gångs skull grät jag inte för att det fanns en anledning till det. Istället grät jag för att det var vad som behövdes och för varenda tår som rann kunde jag känna tyngden av den försvinna. Det är första gången på en väldigt lång tid jag gråtit och känt min själ rensas med det.

Så när mörkret övergått till mörkgrått ljus började dagen och jag fick mig en promenad längs strandens väg. Trots styrkan av vattnets vågor och den kalla vindens ven blev det en väldigt skön morgonpromenad och det bästa av allt var att komma tillbaka till det varma täcket och en varm kopp te.

Dagen har gått förbi och mörkret ligger återigen utanför fönstret medan den mysiga julbelysningen lyser från mitt lille rum. Jag har det bra, med böcker, musik och filmer och känner mig lugn och känslomedveten.

Det är såhär det ska va.




Kommentera

Publiceras ej