One presence

0kommentarer

Efter att jag sent igårkväll fått besök av en aura som gör min värld bättre njöt jag av att avsluta kvällen med Josefin,tända ljus,julmusiken och lite nattafika. På något sätt lyckas vi göra varandra lyckliga på ett ovanligt sätt och samtidigt kan vi sitta ute bland de kalla stenarna,hand i hand och låtsas att fukten är det som blöter våra kinder. Slutligen låg vi trygga i varandras famn och lät sömnen ta överhand.

Morgonen började likadant, med musik,tända ljus och närhetens ljuva hand. Ibland känns det verkligen så oerhört varmt när man har en vän som bara med sin närhet lyckas göra så mycket mer. Men det är det som är det som är fantastiskt med henne. Hon gör allting så mycket mer kraftfullt.

Idag är kvällen återigen lugn. Jag spenderar kvällen bredvid min mamma,med en tänd liten julgran och olika komedier på tvn.

Jullovet har börjat och lär vara över innan jag hinner veta av. Trots allt är jag utmattad och sover hela nätter och inga dagar. Helt okej. Ikväll ska jag läsa lite till och sedan sova gott. Jag kan säga att detta är första gången jag längtar efter sängen för att jag vet att jag kommer få sova.

Sov gott.
L

Kommentera

Publiceras ej