Oh, It's friday!

0kommentarer

Det är med mulet väder och gråa droppar som fredagen har tagit sig in. Storstaden är fyllt av folk som julshoppar och julpyntar. Överallt finns det glittriga granar och små tomtar som visar att julens tid är inne. Mormor och jag fyllde våra händer när vi gjorde klart för brunch hos Nonna, som var både gott och mysigt och slutade med en solning som nästintill direkt fick mig att slocka. När jag kom hem såg jag hur Höllvikens ungdomar förbereder sig för utgång, dans och alkohol medan jag själv tänt alla ljus omkring mig, bäddat ned mig i min nybäddade säng och dragit fram min nya favoritbok. Dagen är ung men redan nu känns den underbar. Pepparkakor med mögelost och marmelad står framdukat, redo att småätas om det skulle viljas. Vart jag hamnar vet jag inte än, men just nu känns det rent av underbart att ligga i sin ensamhet med en bra bok och total tystnad. Bara genom detta är det ren meditering.

Min helg börjar perfekt.. Frågan är hur den slutar..
Jag har en morgondag att längta efter..





Kommentera

Publiceras ej