Not according to plans

0kommentarer

När man flyttat hemifrån mimage descriptionåste man tyvärr avstå från saker man ibland velat göra. Titanic-utställningen var en grej jag sett fram emot länge. Att gå bland hytterna och se sakerna, att få uppleva det som på något sätt är så ovanligt och ändå viktigt. Det är märkligt att en films historia kan bli så viktig för mig. Precis som William Wallace historia är viktig för mig. Jag drömmer om att få ta mig till hans utställning en dag. Men när nästan 1000 kronor som man inte har går på enbart det.. är det ingenting jag kan utsätta mig för. Så jag tog ett beslut och avstår denna gång. Jag är säker på att jag sett det mesta redan, egentligen. Och att jag läst om nästintill allt. Det finns mer jag kan göra av dem pengarna.

Dagen har varit väldigt flitig. Jag har nog sovit i över 13 timmar i natt och jag förstår inte hur jag lyckas vända tillbaka på dygnet och sova så bra. Det är fantastiskt. Kanske är det det att pressen är borta. Inga läxor, ingen press från skolans stund. Oavsett har det varit bra för mig, så jag klagar inte. Bortsett från sovandet har jag tagit vara på dagen. Garderoben har ränsats från sommarkläder, kläder har vikts och hängts och smutsen har lagts i en påse. Disken har diskatimage descriptions, sängen bäddats, alla rum dammats, dammsugits och golv tvättats. Nu ser och luktar det gott och det känns äntligen mysigt igen. image description

Bortsett från det är magkrampen framme. Nerverna spökar genom min rädsla. Rädsla som jag inte kan avgöra än. Är den nödvändig eller kommer den visa mig fel?

Oavsett ska jag försöka lägga tankarna på annat håll, Harry Potter sätts strax på och sen får vi se vad kvällen erbjuder.


Att få vara ledig är underbart. Ni anar inte hur mycket ro det ger. Sista jullovet. Sedan kan jag  
börja leva.

image description

 

image description

Kommentera

Publiceras ej