Mamsi.

3kommentarer

Ibland önskar jag att du hade kunnat se vilken hjälte du är för mig.

Du går upp varje dag för att möta folk med ett leende och säga ”Man ska göra livet så bra som möjligt, då måste man tänka positivt.” och oavsett vilken situation vi varit i så har du tagit oss ur det genom att tänka positivt och givande.

 

Det finns så mycket jag beundrar hos dig. Ditt fina leende. Din generositet. Din kreativitet. Din godhet. Din mjukhet. Ditt sätt att ge uppskattning och kärlek. Ditt tappra sätt att aldrig ge upp.

 

Du har så oerhört många gåvor mamma. Det finns ingenting du inte kan göra och vore det inte för dig så hade jag aldrig haft så många bra små presenter till varenda födelsedag och jul jag varit på. Du kommer med de minsta idéerna och gör dem så stora, skapar någonting personligt och gör det lika vackert. Likadant med dessa juldekorationer som omger mitt rum nu. Du skapar så mycket av så lite och vet inte ens om hur fint du gör det. Jag är så oerhört tacksam för alla dessa småsaker du gör för mig. Småsaker du inte ens vet om.

 

Du slutar aldrig ge mamma. Jag vet inte hur många år det har gått sedan du verkligen gav någonting till dig själv, bara för att du alltid ger till oss – dina barn. Du ställer upp i vått och torrt, i sista minuten och i längden. Du ger oss allt du kan och ibland tycker du ändå inte att det är tillräckligt. Men jag kan lova dig mamma, det är mer än tillräckligt. Du ger oss redan för mycket. Vi hade aldrig klarat oss utan dig.

 

Du lyssnar på det som ibland inte alls är intressant för dig, bara för att det är intressant för mig. Du lyssnar på det som är jobbigt för mig, även om du inte har svar på det. Du följer saker som kanske inte är viktigt för dig, men som är viktigt för mig. Du gör inte bara detta för mig, utan jag vet att du gör det för nästintill alla omkring dig. För någon anledning är allt det viktiga för oss andra, lika viktigt för dig.

 

Du har en enorm styrka mamma. Och jag önskar du hade kunnat se hur jag beundrar dig för det.

 

Du är min sol Mamsi och du strålar så enormt gentemot alla de som finns omkring dig. Jag vet att krafterna är svaga ibland, men det hindrar inte dig från att ta dig igenom dagen. Du gör något av det istället. Jag är så stolt över dig.

 

Du har lärt mig så mycket mamsen och jag hoppas att jag har lika mycket att ge mina barn som du har gett mig. Och jag hoppas att jag kommer vara lika nära min dotter, som jag är nära dig.

 

Jag ville bara säga tack mamma.. Jag vet att jag inte gör det så ofta.
Men tack för att du är den du är. Tack för att du är den bästa mamman man kan ha.
Tack för att du alltid ger helhjärtat.

 

Jag älskar dig.


Varenda sekund tills tiden tar slut.

 

Jag älskar dig föralltid.

 

Din dotter.

3 kommentarer

sofie

09 Dec 2011 07:58

åh gud vad fint skrivit!! blir velt rörf, fan vad fin text!!

Anonym

09 Dec 2011 14:33

Mitt älskade barnbarn,så fint du skrivit,mamma mås´te vara otroligt stolt över dig!puss mitt hjärta,vår älskade prinsessa<3

mamsi

09 Dec 2011 15:23

Mitt lilla hjärta!Tack för fina ord.Du betyder allt och så klart finns jag alltid här för dig. Älskar dig mest! Mamma:*

Kommentera

Publiceras ej