Lucia

0kommentarer


Morgnarna har de senaste dagarna varit vackra och färgfyllda.
Idag är den likså.
Trots att mörkret fortfarande har sin plats så har solens strålar tagit sig in och gjort en del av himlen rosa.
Överallt ser jag grannhusen tända, med adventsljusstakar och stjärnor spridda. Det jag gillar mest är att jag kan se rakt över gatan och se tv apparaterna bläddra. Vuxna som barn sitter framför lucia och låter henne ge julkänsla.

Oavsett färger utanför, är huset just här .. tänt med lucialjus. Det är svagt men mysigt tillsammans med Lucias kör som omger mitt rum i ett eko av olika vackra tonarter. Göteborgs domkyrka ger en oerhört ren känsla. Jag ryser och ler. Ler av hur rent det är. Över hur vackert det är. Över hur bra det känns. Över hur nära det är.

Det är lucia, det är en vecka till jul. Det är juletid. Det är julefrid.

Glad lucia, från mig - till dig .

Kommentera

Publiceras ej