"It's a full moon tonight..

0kommentarer



.. which makes me think of you"


Torsdagar är min lediga dag från skolan så nu när natten passerat och jag fortfarande inte somnat har jag satt mig med Dear John uppslagen. Man tycker att jag borde läst klart den vid det här tillfället, men jag väljer att läsa små kapitel bara för att dra ut på det - till skillnad från vad jag gör vanligtvis. Mina två små vovvar snarkar dock gott intill mig, även nu när jag tänt upp både lampor och ljus omkring oss.

Natten har varit mysig och lång. Jag älskar att jag är mer kreativ på nätterna. Jag har skrivit hur mycket som helst och sedan sett tre filmer. Hostage har jag inte sett sedan 2005 så den tog sig in på tv och fick mig lika spänd som första gången jag såg den. Transformers 3 följde därefter och får mig i samma trans som alltid. Ibland är jag glad att ingen är bredvid mig när jag ser film för jag lever mig in så pass mycket att folk nog förmodat att jag inte är normal. Men å andra sidan, hur roligt är det? Breaking dawn stod sist på listan och ger mig samma harmoniska känsla varenda gång. Nu spelas Dear John lågt i bakgrunden under tiden jag läser, bara för att skapa stämning. Hade jag kunnat .. så hade jag haft dessa nätterna oftare.. Nätterna som aldrig tar slut..

Klockan är snart sju och dem flesta är påväg till jobb och skola, medan jag fortfarande sitter med nattanda och kreativitet. Dagen är inte planerad, mer än att jag börjar med en morgonpromenad och en go frukost. Jag har bestämt mig för att bara göra saker som är bra för kroppen idag. Ta det lugnt och låta den ta igen vad den behöver. Det är tredje natten utan sömn men jag känner inte av det alls. Fullmånen må vara långt ifrån men nätterna är vackra och stjärnklara ändå. 

Så godmorgon till er som tittar in nu. Njut av att mörkret gör morgonen lite mer tålig och lite mer mysig, med belysning och godare dofter. På något sätt är morgonteet och morgonkafeet lite godare under vintertid och jag vet inte varför. Hoppas ni kommer hem från jobb och ansvar innan mörkret lagt sig, annars hoppas jag ni hinner njuta av kvällens krafter.



Jag å andra sidan, säger varken godmorgon eller godnatt, utan något liknande god fortsättning.

"I've always loved full moons. Ever since I was a kid. I liked to think that they were an omen of sorts. I wanted to believe they always portended good things. Like if I was making a mistake, I would have the chance to start over." - Nicholas Sparks, Dear John.

Kommentera

Publiceras ej