BIG NEWS!

0kommentarer

Igår eftermiddag fick jag ett samtal jag så länge längtat och hoppats på. Ett samtal som skulle sätta hela mitt projekt i rullning. Och jag kan lova er.. Åh, det satte så mycket i rullning!

Jag har fått mig både en lokal till välgörenhetskonserten samt volontärer och medhjälpare som är så insatta i detta dagligen att de med välkomnande händer räckte ut en hand till mig och sa "Välkommen till gänget!" Mötet är planerat nästa vecka, då förslagen ska diskuteras tillsammans med valmöjligheterna. Efter det kommer intervjuerna sättas igång på riktigt. Tidningar, radiokanaler, planscher och reklamblad. Evenemang och alla möjliga sätt jag än kan finna för att sätta igång detta projekt. PA-anläggning, artister, musiker och volontärer ska ställas fram samt ett set-schema som jag förhoppningsvis kan få hjälp med. Frälsningsarmen har nu äntligen gett mig hjälp och en möjlighet jag under ett ögonblick trodde skulle vara omöjligt att få. Men nu är mitt välgörenhetsprojekt i gungning och jag kommer verkligen att kunna göra detta och ha hjälp från folk som brinner för det under tiden. Det känns som att jag verkligen funnit rätt folk, som tar mig på allvar och som verkligen förstår syftet. Och det känns underbart att jag hamnar på rätt spår. En glad nyhet för er därute, som vet hur stort detta är för mig samtidigt som för er. Jag hoppas att var och en av er kommer dit! Ta med er familj och vänner, pojkvänner och flickvänner! Fika och dylikt kommer finnas för att köpas billigt!

Efter denna fantastiska nyhet gick min dag upp tillsammans med den soliga dagen och jag satte på min stereo på högsta volym och dansade med varenda känsla i kroppen! För vem som än hade kollat hade dem nog fått sin största show och sitt största skrattanfall, men jag hade det i kroppen och jag både njöt och kände mig fri.

Passionen glödde genom kroppen, även när jag städat och dansat mig genom min lilla stuga och förberett för en räkmiddag. Slutligen dök vackra Josefin upp tillsammans med Danielle och tillsammans njöt vi av en underbar kväll med räkor, aioli och vitlöksbröd, lite pepparkakskrig och gottis. Med mycket skratt och konstiga skämt - och med min överskottsenergi kände jag att det var en riktigt bra kväll. Det var flera gånger det värmde om hjärtat. När kvällen tagit sig in lyckades jag på ett otroligt sätt somna en timme eller två och vaknar till en Josefin som sitter piggare än förut bredvid mig, skrattandes till en film. Slutligen låg vi vakna bägge två, pratade igenom saker och fnittrade oss igenom känslor. När Josefin slutligen somnade och min energi låg på topp hörde jag henne skratta i sömnen. Jag vände mig mot henne och såg att min lilla älva log. Mitt hjärta överflöddes av kärlek. Kärlek till min bästa vän. Jag beundrade henne under tiden hon sov, klappade hennes panna och log till hennes leende. Det var skönt att få se henne lycklig. Lycklig. Någonting vi båda två har så svårt för att vara. Men när vi väl är det, så är vi det med hela våra hjärtan. Jag påbörjade måndagen på det bästa sättet man kunde göra och avslutade den ännu bättre. Med min bästa vän vid min sida.























Tisdagen har varit någonting annat. Fylld av migrän och trötthet, men jag fick mig en stund med mamma, riktig middag och ett skönt bad och natten har varit så skön med sitt lugn, tända ljus och Carter Burwells musik. Lyckligtvis har jag fått mig en sladd till min stereo så att jag kan koppla in iphonen och nu ligger därför Carter Burwells vackra toner som live musik längs min lilla bunker. Tonerna är så lugnande och vackra att man själv känner sig så.

Så under tiden jag fortfarande har min möjlighet tänker jag ligga och njuta, med tända ljus och lite böcker. En tisdag som slutar nästintill lika bra som måndagen.

Vilka dagar jag har nu.. Vilka dagar...

Kommentera

Publiceras ej