Harry Potter

1kommentarer

Morgonen är regnig men fin. Pappa och Catty är ute och gör ärenden medan min bror ligger och sover. Meditationsmusiken är på ifrån köket och når lugnt och mysigt ut till vardagsrummet, där jag sitter med nyblandad saft och datorn i högsta hugg med en bok väntandes bakom mig. Jag har lånat de första Harry Potterna och trots att svenskan är ovanligt dålig i denna boken, trots att det ska vara lättläst så är den läsbar och fortfarande intressant. Jag tror att översättningarna aldrig lyckas göra en bok rättvis så jag kanske får låna dem på engelska också. Mina två vovvar ligger bredvid mig. Mallou är ihopkrupen och tyst medan Tindra snarkar och sträcker på sig då och då. Jag tänkte göra en go lunch och sedan läsa i några timmar, kanske med ett glas vin lite senare, med tanke på att det idag är dags för konsert och en stor efterfest. Det är fredag och dagarna närmar sig sommarlovets slut. Trots att det inte är helt okej, känns det som att det kommer bli okej.

Hoppas ni får en fin regnig fredag.

Louise.







1 kommentarer

joanna- att leva med Aspergers syndrom!

18 Aug 2011 17:15

Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/Dag http://www.domkallarmighannes.com/2011/08/dagens-blogg_17.html

Finns även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäla dig:)

Annars kanske vi kan göra ett bloglovinbyte?;)

Kommentera

Publiceras ej