Not anyday.

0kommentarer

Att skriva är som att spela på ett piano. Fingrarna sjuder mjukt över tangenterna och skapar en historia på sitt helt egna sätt.

Lördagen var riktigt bra. Jag somnade runt midnatt på fredagkvällen och sov ut till halv tre dagen efter. Sömnen var behövd och när jag vaknade upp, så pass utvilad såg jag ut på den soliga dagen och log. Det är en dag som denna man egentligen vill ligga i syn mysiga lägenhet och göra frukost på sängen och bara se filmer hela dagen. Men istället drog jag på mig lite kläder och slängde iväg ett sms till Bea. Vi tog en fika på Mynta och pratade igenom dagarna som gått. Under fredagen var Bea och Steffie på Mille och de hade roligare än de någonsin haft där. Jag lyssnade med längtan i hjärtat. Bara ett par månader till.... 

Bea och Steffie hade tänkt på mig, på hur jobbigt det måste vara och se alla ens vänner gå ut medan man själv måste hem och lägga sig eller sitta vid datorn. Och det är det. Så fruktansvärt jobbigt. Går inte riktigt och beskriva den känslan när alla andra kan gå vidare medan man själv måste säga hejdå och gå hem.. Det är oerhört genant.. och på något sätt förnedrande. När man sitter på puben med sina vänner - trots att man inte dricker - så kommer ägarna fram och säger inför alla att man måste gå. Då skrattar alla och jublar högt åt hur pinsamt det är. Det tar också så oerhört mycket av det sociala.. Det gör att man förlorar så mycket av sina vänner, man hinner inte vara med.. Man "hinner" aldrig visa vad man går för. 17 är nog den värsta åldern där är. Ärligt talat.. Och dem flesta står ju inte ut - de skaffar falskleg eller smyger in med polarna, men gör man som jag och bor i en småstad där ens pappa dessutom är "kändis".. så spelar det ingen roll om jag har falskleg eller inte - för alla vet vem jag är.. och den risken går inte och ta.  Men det är bara en liten tid kvar.. och har jag stått ut i 3 år, kan jag stå ut i fyra månader till ..

Nu är det söndag. Helgen är redan förbi och det är dags och packa. Jobbiga söndagar. Jag avskyr dem. Veckan går alldeles för fort.

Får väl se vad nästa vecka medför..

Hoppas ni haft en bra vecka.

L.

Kommentera

Publiceras ej