Välkommen hem Ibra!

1kommentarer

Efter en mysig kväll med familjen har mörkret lagt sig fortare än vanligt och det är dags att lägga sig under täcket. Efter att ha kollat in pappas nya feta bil så blev det en snabb runda till stan och sedan handlade vi mat och åt en god middag hos hans flickvän. Efter det begav vi oss hem och njöt av en löjligt bra fotbollsmatch.
Bara det fick mig att påminnas om äldre dar.. När fotbollen var som störst bland vår familj och våra vänner, alltid enade hade vi fantastiska kvällar.. och jag kommer ihåg Zlatans klack och hur alla skrattade åt Zlatans dribblingar.. och jag kommer ihåg Mellbergs utbrott och jag kommer ihåg något som alla älskade Chippen för.. Nu var det dags igen, men saker är inte som förut. Nu ligger jag själv i vardagsrummet med en filt över mig. Det är mörkt i hela vardagsrummet och när jag tittar ut så ser jag att det är lika mörkt utanför. Det enda som lyser är färgerna från tvn.
Sverige spelade suveränt och lekte ut San Marino. Jag skrattade när vi kom till det fjärde.. femte.. och sjätte målet. Att två ersättare får göra mål - klockrent och helt rätt!  När jag sen såg San Marinos spel och taktik så tyckte jag nästintill synd om dem, de blev förnedrade ju. Spelade de ens fotboll?
Målvakten var till och med en extra insatt målvakt eftersom den riktiga målvakten hade ett viktigt bröllop att anlända till.. Det säger ju rätt mycket om vad denna matchen betydde för deras lag?
Haha, menmen.. Det var Swedbank Stadion där jag upplevt magi flera gånger under Malmö FF's dagar och att se den fullsatta arenan med ögonen på Ibrahimovic, som helt klart, var den bästa spelaren - få stående ovationer kändes underbart - till och med från tv'ns håll! Och pluset på kanten blev ett landslag som spelar tillsammans och som dessutom njuter av spelet.
Zlatan och laget bjöd verkligen Malmös fotbollsfans vad dem behövde!
Fantastiskt roligt och få känna magin i spelet igen, det har jag inte gjort på många år kan jag säga er!


Så man kanske borde gå och lägga sig medans dagen fortfarande är bra?
Jag lyckades somna under pausen mellan första och andra halvlek och de få minuterna gjorde så mycket, att jag nu inte känner mig trött.. men eftersom natten fortfarande är ung och jag har sovmorgon imorgon.. hinner jag se en film och sedan lägga mig och få tillräckligt många timmar!

Så sov gott.. Och välkommen hem Ibrahimovic!

1 kommentarer

Moster Lottis

16 Sep 2010 22:31

Kom hem och se fotbollen med oss nästa gång, sitter klistrad så länge Zlatan spelar! Förutom när min lillkille vill något så klart!

Kommentera

Publiceras ej